خطر ریزش کلیسای نوتردام در اثر گرمای بی‌سابقه فرانسه | خطری که طاق کلیسا را تهدید می‌کند

چمدان: یورونیوز نوشت: طاق کلیسای نوتردام و بقایای سقف آن از جمله بخش‌های این بنا است که با وجود گذشت سه ماه از حریق همچنان امکان فرو ریختن آن وجود دارد.

«فیلیپ ویلنوو» معمار فرانسوی و از مسئولان میراث فرهنگی فرانسه هشدار داد که طاق این کلیسا ممکن است به دنبال تضعیف بنای نوتردام بر اثر آتش سوزی سه ماه پیش و به دلیل گرما فرو بریزد.

دیوارهای سنگی کلیسای نوتردام نیز به دلیل استفاده گسترده از ماشین‌های آب پاش برای خاموش کردن حریق هنوز خشک نشده‌اند. هر چند حسگرهایی که بر روی سنگ‌ها نصب شده است تاکنون انحرافی را در بقایای این بنای تاریخی ثبت نکرده است.

[caption id="attachment_236752" align="aligncenter" width="773"]کلیسای نوتردام - آتش سوزی کلیسای نوتردام - آتش سوزی نوتردام مسئول میراث فرهنگی فرانسه هشدار داد که طاق کلیسای نوتردام ممکن است به دنبال تضعیف بنا بر اثر آتش سوزی سه ماه پیش و گرمای بی‌سابقه این روزهای فرانسه فرو بریزد[/caption]

دمای هوا در شهر پاریس روز چهارشنبه به ۳۹ درجه سانتیگراد رسید. پیش بینی می‌شود که دمای هوا در پایتخت فرانسه روز پنجشنبه به ۴۲ درجه سانتیگراد برسد. دمای ۴۲ درجه در پاریس بی‌سابقه است.

[related-post id="231358"]

[related-post id="219257"]
کد خبر 236746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =