چمدان: اجرای برخی طرح‌های شاید کوچک اما در راستای حمایت از محیط زیست می‌تواند در جذب گردشگر نیز تاثیرگذار باشد. نمونه این اقدامات را می‌توانیم در برخی خیابان‌های کشورهای اروپایی ببینیم.

سازه‌های زینتی لانه پرندگان در خیابان‌های ترکیه نمونه‌ای از این طرح‌های محیط زیستی اما تاثیرگذار و جذاب در محیط‌های شهری است که توجه گردشگران را نیز به خود جلب کرده است.

معماری این لانه‌ها در ترکیه فوق العاده جذاب است زیرا نسخه‌های مینیاتوری از کاخ‌های باستانی هستند.

[caption id="attachment_236584" align="aligncenter" width="704"]لانه پرندگان - پرندگان ترکیه - جاذبه های گردشگری ترکیه معماری لانه‌های پرندگان در برخی خیابان‌های ترکیه فوق العاده جذاب است زیرا نسخه‌های مینیاتوری از کاخ‌های باستانی هستند[/caption]

امین رشیدی‌نژاد سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری لاهیجان از نصب لانه‌های چوبی پرندگان روی درختان سطح شهر لاهیجان خبر داد و افزود: ساخت و نصب لانه پرندگان در راستای فرهنگ‌سازی محیط زیست شهری اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: در نظر داریم تعداد ۴۸۰ لانه چوبی پرندگان را با رنگ‌های مختلف با فرا رسیدن فصل سرد در سطح شهر نصب کنیم. تاکنون بیش از یکصد لانه چوبی احداث و با بالابر روی تنه درختان در مناطق مختلف شهری نصب شده است. ساخت این لانه‌ها برای اولین بار در این سطح توسط شهرداری لاهیجان سفارش شده است که با نصب آنها روی درختان بوستان‌ها به زیبایی‌های فضای سبز شهری افزوده می‌شود.

[caption id="attachment_236595" align="aligncenter" width="800"]لانه پرندگان لاهیجان پارک‌های لاهیجان قرار است با لانه پرندگان شکل و شمایل زیباتری پیدا کنند [/caption]
کد خبر 236568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =