چمدان: علی متانت گفت: پرواز صبح سه شنبه گرگان - مشهد به دلیل برخورد با چند پرنده در حین برخاستن دچار اختلال شد و خلبان برای ایمنی پرواز به باند فرودگاه گرگان بازگشت.

وی با بیان اینکه تمام ۵۵ سرنشین و خدمه پرواز در سلامت کامل هستند، افزود: در این حادثه آسیبی به هواپیما وارد نشد و پس از چک آپ مجدد و اطمینان از صحت فنی هواپیما، پرواز ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه انجام شد.

به گزارش چمدان، گزارشی که سازمان هواپیمایی کشوری ایالات متحده در اواخر سال ۲۰۱۶ از برخورد حیوانات وحشی به هواپیما منتشر کرد، نشان می‌داد در سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۳۷۹۵ مورد برخورد گزارش شده است که ۹۵ درصد آنها به برخورد پرنده‌ها مربوط است. این آمار نشان دهنده یک درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۴ و ۷ برابر سال ۱۹۹۰ است. آمار برخورد با جانوران وحشی از سال ۱۹۹۰ جمع آوری شده است.

همچنین میزان خسارت‌های ناشی از این برخوردها کاهش یافته است. این تعداد در سال ۲۰۱۵ به ۶۱۶ مورد می‌رسد که نسبت به سال ۲۰۰۰ نوزده درصد کاهش را نشان می‌دهد. با این وجود دست اندرکاران صنعت هواپیمایی به خوبی دریافته‌اند که برخورد با حیوانات همچنان ادامه دارد و می‌تواند ایمنی پرواز را به خطر اندازد. بین رفته‌اند. از سال ۱۹۸۸ تاکنون تعداد ۲۶۲ تن در اثر سانحه ناشی از برخورد پرونده با هواپیما جان باخته‌اند. در ضمن ۲۴۷ هواپیما نیز در اثر برخورد با پرندگان و جانوران وحشی از بین رفته‌اند.

[related-post id="193969"]
کد خبر 236230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =