چمدان: پرهام جانفشان در نشست خبرى سومين دوره جشنواره و نمايشگاه ملى «كافه مقصد گردشگرى شهرى» که  ٣تا ٨ شهريور در کاخ سعدآباد برگزار می‌شود، گفت : همه به دنبال اين هستيم كه رونق، شادابی و احیایی رادر امور روزانه داشته باشيم که رفتن به کافه یکی از روش‌های این کار است.

او ادامه داد: همیشه زمانی که از کافه صحبت می‌کنیم، نوستالژی و سنت‌ها به ذهنمان می‌آید اما در واقع در هر دوره‌ای علم روز و اتفاقات روز در کافه‌ها شکل گرفته برای نمونه دنيای استارت‌آپ‌ها از همفکری در کافه‌ها به وجود آمده، یا در گذشته انقلاب صنعتى از بحث‌های در کافه‌ها ایده گرفته، همینطور بحث‌هاى فلسفى و ... در کافه‌ها باعث ایجاد تفکرات نو شده‌ است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اظهار کرد: در «سيليكون ولى» محيط‌هاى شركت‌ها حالت كافه‌اى و گپ و گفتى دارد تا در آنجا ایده‌های نو و خلاقیت‌ها بروز پیدا کند.

جانفشان گفت: در كنار اینکه ایجاد کافه در بناهای تاریخی سبب احيا بناها در بخش میراث فرهنگی شده‌است در بخش گردشگری هم سبب شده تا تور‌های تهرانگردى به شدت طرفدار پيدا كند.

او افزود: اگر مى کوشيم که به هدف افق گردشگری یعنی جذب ٢٠ ميليون گردشگر نزدیک شویم و اکنون که جهشی در این زمینه شکل گرفته، توجه به کافه‌ها و امر میزبانی می‌تواند ما را در ایجاد جریان مستمر ورود گردشگر به کشور کمک کند.
کد خبر 236194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =