چمدان: رضا حسینی در جلسه کارگروه گردشگری دریاچه ارومیه با بیان اینکه حضور گردشگران تابستانی در حاشیه دریاچه ارومیه قابل توجه است، افزود: تامین زیرساخت‌های گردشگری در سواحل این دریاچه بسیار ضروری است و دستگاه‌های مسئول باید در این خصوص به سرعت وارد عمل شوند.

وی اضافه کرد: در روزها و هفته‌های اخیر شاهد حضور پرشور گردشگران از استان‌های مختلف کشور در سواحل دریاچه ارومیه بوده‌ایم ولی آن طور که باید و شاید، امکانات زیرساختی مهیا نبوده است.

رضا حسینی اظهار کرد: باید اقداماتی در سواحل این دریاچه انجام گیرد که علاوه بر جذب گردشگر و مسافر، آسایش خاطر را برای استفاده‌کنندگان از دریاچه فراهم آورد.

وی با بیان اینکه جاده شهید کلانتری پذیرای بیشترین مسافران تابستانی دریاچه ارومیه بوده است، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده تا دهکده ساحلی چی‌چست، منطقه قالقاچی، منطقه کاظم داشی و دیگر مناطق حاشیه‌ای نیز برای جذب گردشگر مهیا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: سرمایه‌گذاری با حجم بسیار زیاد، نیاز اصلی امروز گردشگری دریاچه ارومیه است که راه جذب این سرمایه‌گذاران، ایجاد زیرساخت‌ها و حضور قابل توجه گردشگران به شمار می‌رود.

حسینی راه‌اندازی سرویس بهداشتی و حمام در محل‌های حضور گردشگران دریاچه ارومیه را ضروری دانست و گفت: گلایه‌های بسیاری در این خصوص وجود دارد در حالی که می‌توان با همراهی بخش خصوصی، این امکانات را در کمترین فرصت ایجاد و زمینه رضایت شهروندان و گردشگران را فراهم کرد.

وی همچنین بر رعایت شئون اسلامی در راستای استفاده بانوان از دریاچه ارومیه نیز تاکید کرد و افزود: می‌توان با تمهیدات ویژه‌ای این امر را میسر کرد تا ضمن رعایت شئون اسلامی، بانوان نیز از این فرصت گردشگری به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.

[related-post id="231290"]

[related-post id="230376"]

[related-post id="227038"]
کد خبر 236055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =