چمدان: علی ربیعی سخنگوی دولت در توییتی نوشت: مقرر شد با همکاری علی اصغر مونسان (رئیس سازمان میراث فرهنگی) و پیروز حناچی (شهردار تهران) بخش‌های آسیب دیده میدان حسن آباد در کوتاهترین زمان ممکن ترمیم شود.

سخنگوی دولت در این توییت نوشت: رئیس‌جمهور درباره آتش سوزی میدان حسن‌آباد، بناهای تاریخی را بخشی از ‫هویت ملی دانسته و شهرداران کل کشور را ملزم به مقاوم‌سازی این ابنیه با همکاری ‫میراث فرهنگی کرد.

[related-post id="235818"]

میدان حسن‌آباد که در طول تاریخ نام‌هایی مثل «میدان ملک‌المتکلمین»، «میدان هشت گنبد»، «میدان پهلوی» یا «میدان ۳۱ شهریور» را به خود دیده است در بافت تاریخی تهران در تقاطع خیابان امام خمینی (سپه) با خیابان حافظ و خیابان وحدت اسلامی (خیابان شاهپور) واقع شده‌ است.

میدان حسن‌آباد که پس از انقلاب به «میدان ۳۱ شهریور» تغییر نام یافته بود دوباره به نام «حسن‌آباد» ثبت شد. میدان حسن‌آباد از میدان‌های تاریخی و بخشی از بافت تاریخی و سنتی تهران قاجاری است.

این میدان و ساختمان‌های گنبدی پیرامونش در سال ۱۳۰۹ ساخته و به بهره‌برداری رسید. این مجموعه در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۱۹۷۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

[related-post id="235439"]

[related-post id="235434"]

[related-post id="235390"]
کد خبر 235961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =