وضعیت میدان تاریخی حسن‌آباد تهران پس از آتش‌سوزی | داخل بنای تاریخی آسیب دید ؛ پنجره‌های چوبی سوختند

چمدان: محسن شیخ الاسلامی معاون میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به وقوع آتش سوزی گسترده در میدان حسن آباد تهران گفت: یک انبار محل نگهداری کالا در میدان حسن آباد تهران دچار حریق شد که با توجه به مجاورت این انبار با بنای تاریخی میدان حسن آباد، حریق به بخش‌هایی از این بنا نیز سرایت کرد.

وی افزود: حریق در ضلع شمال غرب میدان حسن آباد رخ داده و درست جنب ایستگاه شماره یک آتش نشانی است و خوشبختانه در کمترین زمان ممکن نیروهای آتش نشانی در محل حاضر شدند و نسبت به مهار حریق و گسترش آتش اقدام کردند که این موضوع باعث شد تا آسیب کمتری به بناهای تاریخی واقع در میدان حسن آباد وارد شود.

شیخ الاسلامی اضافه کرد: من در حال حاضر در محل وقوع حادثه هستم و از نزدیک وضعیت بنای تاریخی میدان حسن آباد را بررسی کردم، خوشبختانه با توجه به حضور به موقع مأموران آتش‌نشانی در ظاهر و نمای بنا آسیب زیادی به چشم نمی‌خورد.

وی افزود: سطح پشت‌بام بنا و نیز درها و پنجره‌های چوبی آن طعمه حریق شدند و متاسفانه به‌نظر می‌رسد، آسیب‌های حریق به داخل بنا بیشتر بوده و این موضوع نیازمند بررسی بیشتر است.

معاون میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد: حریق به طبقه بالای این بنا سرایت کرد اما با حضور به موقع آتش‌نشان‌ها، آتش سوزی به طبقه پایین نرسید. با این حال علت و میزان خسارات وارد شده به این بنا در دست بررسی است و نتیجه نهایی پس از انجام کارشناسی دقیق به زودی اعلام خواهد شد.

[related-post id="235380"]

[related-post id="235390"]

[related-post id="235417"]
کد خبر 235427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =