چمدان: آتش سوزی از یک انبار به وسعت ۵۰۰ متر شروع شده و به سرعت به اماکن تاریخی میدان حسن آباد سرایت کرده است. آتش نشانان در عملیات اطفای حریق هستند. صرافی بانک صادرات و تعدادی انباری و فروشگاه طعمه حریق شده‌اند.

[video width="640" height="360" mp4="https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/07/ataSHHHHHHHHHH1.mp4"][/video]

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این زمینه گفت: طی ساعت گذشته یک مورد آتش‌سوزی در میدان حسن‌آباد به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد که بلافاصله پنج ایستگاه به همراه امکانات کامل به محل وقوع این آتش سوزی اعزام شده و هم‌اکنون آتش نشانان در حال انجام عملیات اطفای حریق هستند.

وی با بیان این که این حادثه در یک انبار حدودا ۵٠٠ متری در طبقه دوم یک ساختمان، واقع در ضلع شمال‌غربی میدان حسن‌آباد رخ داده است، گفت: در حال حاضر اطلاعات دقیقی از کاربری این انبار و تعداد مصدومان و کشته‌شدگان احتمالی این حادثه مشخص نیست و اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.‌

[related-post id="235380"]

[video width="700" height="400" mp4="https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/07/100.mp4"][/video]

ملکی در ادامه با بیان این که تا این لحظه هفت ایستگاه آتش‌نشانی به همراه بالابر و نردبان به محل وقوع این حادثه اعزام شدند، گفت: در حال حاضر عوامل شهرداری منطقه ۱۱ و ۱۲ نیز در محل حضور دارند.

وی درباره وضعیت فعلی آتش‌سوزی در این محل نیز اظهار کرد: کمی پس از وقوع آتش‌سوزی، وسعت آن به بیش از هزار متر رسیده بود و به بافت تاریخی که در شمال‌غربی این میدان واقع شده است نیز سرایت کرده بود اما در حال حاضر مشاهدات در این محل نشان می‌دهد که شعله‌زنی تا حد قابل توجهی انجام شده است.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، این حادثه تاکنون خسارت صدمات جانی نداشته است.

[video width="700" height="400" mp4="https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/07/101.mp4"][/video]

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر نیز دقایقی پیش در محل حادثه حاضر شده است. حجت نظری سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز در محل وقوع حادثه حاضر است.

[related-post id="235417"]

[video width="700" height="400" mp4="https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/07/102.mp4"][/video]

فیلمی از تلاش آتش‌نشانان برای ورود به طبقه دوم میدان تاریخی حسن آباد را نیز در ویدئوی زیر ببینید. آتش نشانان به دلیل بسته بودن راه‌های ورودی با تلاش گسترده در حال بریدن درها و پنجره‌های نما برای ورود به طبقه دوم میدان حسن آباد هستند ...

[related-post id="235427"]

[video width="700" height="400" mp4="https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/07/500.mp4"][/video]

وضعیت ساختمان نیمه سوخته قدیمی در میدان تاریخی حسن آباد را نیز در ویدئوی زیر ببینید. دقایقی پیش حریق میدان تاریخی حسن آباد مهار شد.

[video width="700" height="400" mp4="https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/07/600.mp4"][/video]

به گزارش چمدان، میدان حسن‌آباد که در طول تاریخ نام‌هایی مثل «میدان ملک‌المتکلمین»، «میدان هشت گنبد»، «میدان پهلوی» یا «میدان ۳۱ شهریور» را به خود دیده است در بافت تاریخی تهران در تقاطع خیابان امام خمینی (سپه) با خیابان حافظ و خیابان وحدت اسلامی (خیابان شاهپور) واقع شده‌ است.

میدان حسن‌آباد که پس از انقلاب به «میدان ۳۱ شهریور» تغییر نام یافته بود دوباره به نام «حسن‌آباد» ثبت شد. میدان حسن‌آباد از میدان‌های تاریخی و بخشی از بافت تاریخی و سنتی تهران قاجاری است.

این میدان و ساختمان‌های گنبدی پیرامونش در سال ۱۳۰۹ ساخته و به بهره‌برداری رسید. این مجموعه در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۱۹۷۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تصاویر چمدان از این حادثه را در زیر ببینید:

آتش سوزی حسن آباد

آتش سوزی حسن آباد

آتش سوزی حسن آباد

آتش سوزی حسن آباد

آتش سوزی حسن آباد

آتش سوزی حسن آباد

آتش سوزی حسن آباد

آتش سوزی حسن آباد

آتش سوزی حسن آباد
کد خبر 235390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =