چمدان: آتش سوزی از یک انبار به وسعت ۵۰۰ متر شروع شده و به سرعت به اماکن تاریخی میدان حسن آباد سرایت کرده است. آتش نشانان در عملیات اطفای حریق هستند.

صرافی بانک صادرات و تعدادی انباری و فروشگاه طعمه حریق شده‌اند.

به گزارش چمدان، میدان حسن‌آباد که در طول تاریخ نام‌هایی مثل «میدان ملک‌المتکلمین»، «میدان هشت گنبد»، «میدان پهلوی» یا «میدان ۳۱ شهریور» را به خود دیده است در بافت تاریخی تهران در تقاطع خیابان امام خمینی (سپه) با خیابان حافظ و خیابان وحدت اسلامی (خیابان شاهپور) واقع شده‌ است.

میدان حسن‌آباد که پس از انقلاب به «میدان ۳۱ شهریور» تغییر نام یافته بود دوباره به نام «حسن‌آباد» ثبت شد. میدان حسن‌آباد از میدان‌های تاریخی و بخشی از بافت تاریخی و سنتی تهران قاجاری است.

این میدان و ساختمان‌های گنبدی پیرامونش در سال ۱۳۰۹ ساخته و به بهره‌برداری رسید. این مجموعه در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۱۹۷۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

[video width="352" height="192" mp4="https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/07/452.mp4"][/video]

[related-post id="235390"]

جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات آتش سوزی در میدان حسن آباد گفت: یک انبار به وسعت ۵۰۰ متر مربع با سقف شیروانی در ضلع شمال‌شرقی میدان حسن آباد دچار حریق شده است و کاملا شعله‌ور است. آتش به بافت تاریخی میدان حسن آباد سرایت کرده است و آتش نشان‌ها با نردبان‌های بلند در حال خاموش کردن آتش هستند.

ویدئویی دیگر از این آتش سوزی را در زیر ببینید:

[video width="640" height="360" mp4="https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/07/120.mp4"][/video]

[related-post id="235417"]

[related-post id="34821"]
کد خبر 235380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =