چمدان: در جلسه تخصصی کمیسیون خاص امور کلان‌شهرهای هیأت دولت که به ریاست معاون دبیر کمیسیون برگزار شده بود، آئین‌نامه «ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری» به درخواست نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دستور کار خارج و برای بازبینی به این دستگاه عودت شد.

بر همین اساس، دستگاه‌های اجرایی به استناد مصوبه هیأت وزیران، موظف به اجرای اقدامات اجتماعی- فرهنگی در کلان‌شهرها هستند. در این بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور تقویت گونه‌های مختلف گردشگری (مذهبی، سلامت، طبیعت، فرهنگی و …) در شهرها موظف به تدوین آئین‌نامه مربوط است.

به همین منظور، پیش‌نویس آئین‌نامه «ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری» از سوی سازمان مذکور، تهیه و جهت سیر مراحل تصمیم‌گیری به دولت ارائه شد.

بر همین اساس، آئین‌نامه مورد اشاره پس از طی مراحل بررسی در کمیسیون خاص امور کلان‌شهرها و طرح در کمیته‌های تخصصی، به درخواست نماینده سازمان پیشنهاد دهنده از دستور کار خارج شد تا پیشنهاد مورد تفاهم جدید با همکاری وزارت‌خانه های کشور، نیرو، راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور با رعایت مواردی همچون ملاحظه اسناد بالادستی، جلوگیری از تکرار قوانین و مقررات مربوط، قابلیت اجرایی، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی به همراه تسهیلات و مشوق‌ها و نیز ضمانت اجرایی احکام، تهیه و مجدداً به دولت ارائه شود.

بر اساس این گزارش، جلسه تخصصی کمیسیون خاص امور کلان‌شهرها به ریاست داود آرین معاون دبیر کمیسیون و با حضور نمایندگان وزارت‌خانه های راه و شهرسازی، کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شورای‌عالی استان‌ها، سازمان‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حفاظت محیط زیست روز سه‌شنبه ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیأت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.
کد خبر 235358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =