گذر صنایع دستی ویلا مصوب شورای شهر نیست | هرگونه اقدام در این خیابان متوقف شود

چمدان: الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران در واکنش به یکطرفه شدن خیابان ویلا نوشت: ایجاد گذر صنایع دستی در خیابان استاد  نجات_ الهی (ویلا) و تبدیل شدن آن به پیاده‌راه مصوب شورا نیست و باید هرگونه اقدام در این محدوده متوقف شود. بدون  مصوبه شورا، بدون توجیه و تقاضای اجتماعی محلی، بدون برگزاری جلسات بررسی نظر صناف، ساکنان، ذی‌حقان و ذی‌نفعان چنین مداخله‌ی شهری در این مقیاس نباید انجام شود و توجیه‌پذیر نیست.

این عضو شورای شهر در ادامه نوشت:  حتی همه موارد مصوب در بند ۳ ماده ۷۸ برنامه سوم شهر تهران هم باید پیش از اقدام پیوست مطالعات اجتماعی و محیط زیستی داشته باشد و بدون پیوست‌های مطالعاتی لازم قابل انجام نخواهد بود. خواست، رای، نظر و پذیرش اجتماعی به ویژه توسط جامعه محلی، شرط لازم برای هرگونه تغییر و دستکاری در قالب گذر پهنه فرهنگی و هنری است. به ویژه که سرزندگی و حفظ #هویت محله‌ایِ این خیابان، دستاورد بافت اجتماعی، کسبه و ساکنان خیابان ویلا است و توجیهی برای مداخله وجود ندارد.

گفتنی است از روز گذشته اعلام شده که خیابان ویلا برای طرح سنگفرش و تعریض خیابان از جنوب به شمال یکطرفه خواهد شد و این اتفاق در جهت ایجاد گذر صنایع دستی است. پلیس راهنمایی و رانندگی تهران نیز اعلام کرده یکطرفه کردن این خیابان موقتی خواهد بود.
کد خبر 235303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =