چمدان: مرتضی آبیار مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در واکنش به ساخت دو مناره برای مسجد تاریخی و ثبت ملی کریم‌خان تبریز به چمدان گفت: برای ساخت این دو مناره از ما هیچ مجوزی دریافت نکرده‌اند.

[caption id="attachment_235312" align="aligncenter" width="700"] مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی: برای ساخت این دو مناره از ما هیچ مجوزی دریافت نکرده‌اند[/caption]

مسجد تاریخی کریمخان متعلق به دوره قاجاریه در سال ۱۳۸۳ به شماره ۱۱۱۵۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و به دلیل موقعیت خاصی که در مرکز شهر تبریز دارد، با معماری منحصر به فرد و زیبایش همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی و البته مردم این کهن شهر بوده است.

با توجه به فعالیت های عمرانی شهرداری مربوط به قطار شهری در جوار این مسجد تاریخی و احداث بزرگترین میدان سنگ فرش ایران در داخل محوطه جنوبی این بنا، اقدام به ساخت دو مناره همسان و هم ارتفاع در نزدیکترین نقطه متصل به مسجد  کرده‌اند.

[caption id="attachment_235314" align="aligncenter" width="950"] مسجد تاریخی کریمخان متعلق به دوره قاجاریه در سال ۱۳۸۳ به شماره ۱۱۱۵۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است[/caption]

به گزارش چمدان هرگونه دخالت در منظر، معماری و ساخت بناهای تاریخی که در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند بدون دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی جرم است.
کد خبر 235302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =