واکنش سفارت پرتغال در تهران به توقف صدور روادید برای ایرانی‌ها | وزارت خارجه پرتغال بیانیه‌ای جدید صادر کرد

چمدان: اظهاراتی به نقل از «آگوستو سیلوا سانتوز» وزیر خارجه پرتغال شب گذشته منتشر شد با این مضمون که «پرتغال موقتا صدور روادید برای ایرانی‌ها را متوقف کرده است» و عنوان شد که این تصمیم به خاطر مسائل امنیتی صورت گرفته است. البته وزیر خارجه پرتغال جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد و گفت جزئیات این تصمیم را به طور خصوصی با قانونگذاران کمیته پارلمانی در میان خواهد گذاشت.

[related-post id="235122"]

وزارت خارجه پرتغال ساعاتی بعد در بیانیه‌ای اعلام کرد که درباره این موضوع برداشت اشتباهی صورت گرفته و «دلایل امنیتی» مربوط به «شرایط کاری بخش کنسولی» در تهران بوده که باید شناسایی و اصلاح شود و زمانی که برطرف شد این امکان به وجود خواهد آمد که عملیات آن در سریع‌ترین زمان ممکن از سر گرفته شود.

در بیانیه وزارت خارجه پرتغال آمده است: تعلیق، اقدام احتیاطی است که توسط مقامات پرتغالی اتخاذ شده تا امنیت بخش کنسولی بهبود بخشیده شود.

وزارت خارجه پرتغال در این بیانیه تاکید کرده است که این تصمیم ناشی از ارزیابی از شرایط امنیت عمومی در ایران یا هر جنبه دیگری از ماهیت سیاسی یا نهادی آن نیست.

سفارت پرتغال در تهران نیز با تأیید اینکه از فروردین تا الان هیچ تحولی در خصوص صدور روادید برای اتباع ایرانی صورت نگرفته به فارس گفته است که منتظر اعلام باشید.

ششم فروردین ماه سال جاری (1398) کنسولگری سفارت پرتغال در تهران در اطلاعیه‌ای از توقف همه امور مربوط به روادید تا اطلاع ثانوی خبر داد و پس از آن هم وی اف اس گلوبال VFS ارائه دهندۀ خدمات برای درخواست ویزای پرتغال در ایران در سایت خود این خبر را اینگونه اعلام کرد: «طبق آخرین اخبار دریافتی از سوی سفارت پرتغال در تهران، درخواست ویزا فعلا متوقف شده و به محض دریافت اطلاعات جدید از سوی سفارت مبنی بر فعال شدن مجدد پروسه درخواست ویزا، از طریق ارسال ایمیل شما را مطلع خواهیم کرد. همچنین خواهشمندیم تا اطلاع ثانوی به مرکز درخواست ویزا مراجعه نکنید.»

[related-post id="217077"]

البته این سفارتخانه هیچ گونه توضیحی در این خصوص ارائه نداد و برخی شنیده‌های تأیید نشده حاکی از آن بود که در پی تیراندازی به یکی از کارمندان محلی سفارت مزبور این روند متوقف شده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه 20 خرداد سال جاری در نشست هفتگی با خبرنگاران  در پاسخ به سؤالی در این خصوص گفت: بعد از سوء قصدی که به یکی از کارمندان سفارتخانه صورت گرفت، با توجه به اینکه سفارت کوچکی دارند، مجبور شدند بخشی از خدمات کنسولی را متوقف کنند. آخرین خبر از وضعیت این سفارتخانه را ندارم.
کد خبر 235259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =