چمدان: علی درویشی دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش در گفت‌‌وگو با خبرنگار چمدان در مورد وضعیت کارکنان پایگاه‌های شوش و چغازنبیل گفت: شهرستان شوش با 2 پایگاه میراث جهانی در شمار قطب‌های اصلی میراث فرهنگی کشور و در جهان نامی شناخته شده است اما متاسفانه ناتوانی در مدیریت نیروی انسانی و پرداخت حق الزحمه کارکنان یکی از مشکلات اساسی مجموعه‌های جهانی شوش، چغازنبیل و هفت تپه است.

وی ادامه داد: کارگران پایگاه میراث جهانی چغازنبیل، هفت تپه و شوش به سبب بی‌توجهی مسولان در شرایط بحرانی به سر می‌برند و توان اداره زندگی و تامین معیشت خانواده خود را ندارند. همین مشکلات اقتصادی سبب افزایش آمار اختلافات و مشکلات خانوادگی و اجتماعی در بین این کارگران و ایجاد معضلات عمده‌ای شده است.

درویشی اظهار کرد: متاسفانه آنچه برداشت ماست عدم توجه جدی و پیگیری موثر سازمان میراث فرهنگی و مدیران پایگاه‌های میراث جهانی به مشکلات معیشت کارگران است. کارکنان دو پایگاه میراث جهانی شهرستان شوش، یعنی چغازنبیل و شوش ۴ ماه است هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند و در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش اظهار کرد: مسئولان مشکلات مالی و کمبود اعتبارات را دلیل اصلی پرداخت نشدن حقوق به کارکنان عنوان می‌کنند. کارگرهای باسابقه مدعی هستند که افزایش تعهدات مالی و استخدامی از دلایل اصلی کاهش اضافه کاری و عدم پرداخت حقوق و مزایای کارگری با تاخیر چندین ماهه است.

او ادامه داد: دلیل پافشاری مدیران پایگاه‌های جهانی بر جذب نیروی انسانی بیشتر، کمبود نیروی کارشناسی عنوان می‌شود در حالی که بررسی دوستداران میراث فرهنگی نشان می‌دهد که وضعیت نامطلوب بر میراث جهانی شهرستان شوش حاکم شده است که نیازمند بازنگری و اهتمام بیشتر خواهد بود.
کد خبر 235250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =