چمدان:  در این مقاله از مقالات گردشگری تصمیم گرفتیم تا 3 مکان از بهترین جاهای تفریحی تهران را به شما کاربران علاقه مند به تفریح و گردش معرفی کنیم پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

روزهای بهاری و تابستانی، زمان مناسبی برای پایتخت گردی ;کشور عزیزمان ایران علاقه مندان به تفریح و گردش به راحتی می توانید یکی از جاهای دیدنی تهران را برای گردش چند ساعته انتخاب کنید. تهران، شهر هزار توی هزار دالان که خواسته یا ناخواسته پذیرای بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت ثابت است. ۳ میلیون نفر هم از شهرستان های اطراف تهران مانند کرج، شهریار، رباط کریم، ورامین و قلعه حسن خان به آن می آیند و روزانه بیش از ۵۰۰ هزار مسافر به صورت میانگین وارد آن می شوند. تهران نیز مانند بقیه مناطق وشهرهای ایران دارای مکانها ی تفریحی و جاهای دیدنی بسیار زیبا وجالب است که دراینجا 3 مکان از بهترین جاهای تفریحی را برایتان معرفی میکنیم.

1-دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس دریاچه ی مصنوعی در تهران است که در شمال غرب این شهر و در منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع شده است. این دریاچه دارای مساحت ۱۳۰ هکتار است و در مجاورت آن ۱۲۰ هکتار مجموعه تفریحی ایجاد شده اس. این دریاچه در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار گرفته است و جنوب دریاچه به بزرگراه همدانی، شمال آن به بزرگاه همت، شرق آن به بزرگراه آزادگان می رسد و از غرب نیز به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران متصل است. آب این دریاچه از رودخانه کن تامین می شود و به واسطه سیکل بسته و ایزوله سامانه انتقال آب آن هیچگونه آب دیگری وارد این دریاچه نمی شود.

بیشتر روزها هوای این منطقه به دلیل جهت وزش باد در تهران که عموما غربی-شرقی است این محدوده از تهران آب و هوای پاکیزه و مطلوب تری نسبت به دیگر مناطق تهران دارد.یکی از دلایلی هم که باعث جذب مردم به این دریاچه تفریحی شده است,هوای مناسب آن نسبتا به سایر مکان های تفریحی می باشد.

3 مکان از بهترین مراکز تفریحی تهران

2- پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران یا بوستان دایناسور های متحرک یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی در میدان بهرود سعادت آباد تهران است. این پارک با انواع مجسمه‌ های دایناسورها در گونه‌های مختلف و ابعاد واقعی نخستین پارک موضوعی پایتخت به شمار می‌رود که به معرفی انواع دایناسورها به همراه نمایش مجسمه‌های متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه می‌پردازد. احداث پارک ژوراسیک در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۲ خورشیدی به بهره‌برداری رسید. مساحت کل بوستان ژوراسیک تهران ۳۰ هزار متر مربع است که در آن مجسمه متحرک ۲۸ دایناسور قرار گرفته است. در این بوستان نام علمی، روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده است و یکی از جاهای دیدنی تهران نیز محسوب می شود ، این دایناسورها به شکل کاملاً طبیعی طراحی شده‌اند به طوری که قادر هستند پلک بزنند و دست و پای آنها حرکت می‌کند. همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل فرو می‌رود نیز طراحی شده است.

3 مکان از بهترین مراکز تفریحی تهران

3 - بوستان آب و آتش

بوستان حضرت ابراهیم یا پارک آب و آتش یکی از پارک‌ های شهر تهران است. این پارک در تاریخ ۱۳۸۸/۰۴/۱۶ توسط محمد باقر قالیباف شهردار وقت تهران افتتاح شد. این پارک دارای مساحتی بالغ بر ۲۴۰۰۰ مترمربع و دارای تجهیزاتی مانند چهار برج آتشو چادری ۷۰۰ متری با روی گردان ۳۷۰ نفری است.

رستوران، کافه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، خودپرداز بانک، آلاچیق های متعدد، نمازخانه، آب‌خوری های بین راهی،‌ گنبد مینا، موزه علوم، رمپ های مخصوص معلولان، سالن نمایش فیلم های دو بعدی و سه بعدی و سینما گیم هفت بعدی انواع کافه ها، دکه ها و رستوران، آلاچیق هایی که دور تا دور دریاچه و فضای اطراف آن را در بر گرفته اند ویکی از جاهای تفریحی تهران نیزمحسوب می شود ، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، امکانات ورزشی برای بزرگسالان، میزهای پینگ پنگ، زمین بازی کودکان از جمله امکانات پارک آب و اتش هستند.

پارک آب و آتش - 3 مکان از بهترین مراکز تفریحی تهران
کد خبر 234875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =