واکنش سازمان میراث فرهنگی به گودبرداری 13 متری در تکیه دولت | ردپای کارمند متخلف میراث در صدور مجوز | هر کس مجوزی دارد منتشر کند

چمدان: هادی احمدی مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی در گفتگو با خبرنگار چمدان در مورد گودبرداری 13 متری در کوچه تکیه دولت گفت: در مورد آن پروژه هر نهادی اگر مجوزی از میراث فرهنگی دارد لطفا آن رامنتشر کند چرا که هیچ مجوزی از سوی این سازمان صادر نشده‌ است.

او در پاسخ به اینکه گفته می‌شود محوزی در ادامه مجوز ساخت و ساز در حریم کاخ گلستان از سوی کارمند متخلف اداره کل میراث فرهنگی در مورد این ساخت و ساز هم صادر شده است توضیح داد: بله، یک مجوزی از میراث داده شده بود که پرونده کارمند متخلف در حوزه تخلفات اداری در حال بررسی است اما بعد از آن ما با شهرداری مکاتبه کردیم و اعلام کردیم آن مجور «کان لم یکن» است و با شهردار منطقه 12 به توافق رسیدیم که پروانه‌ای برای این ساختمان صادر نشود. ضمن اینکه گزینه‌های مختلف پیشنهاد شد و قرار شد تا گزینه‌ها را اعلام کنند تا بررسی شود اما هیچ گزینه‌ای تا کنون برای ما آورده نشده‌ و هیچ مجوز جدیدی صادر نشده‌ است.

احمدی در مورد اینکه گفته می‌شود معاون میراث فرهنگی کشور به صورت شفاهی به این پروژه مجوز داده‌ است به چمدان گفت: چیزی به اسم مجوز شفاهی در هیچ جای ایران نداریم اگر کسی مجوزی دارد نشان دهد. ما چند گزینه دادیم و گفتیم شهرداری این گزینه‌ها را به درخواست تبدیل کند اما هیچ درخواستی تا کنون از سوی شهرداری برای ما ارسال نشده‌ است. هیچ مجوز شفاهی نیز داده نشده‌ است.

او افزود: از آنجایی که قبلا همکار ما مجوز ضمنی داده و ما آن را کنسل کردیم حقوق مکتسبه‌ای برای صاحب آن پروژه ایجاد شده است بنابراین ناچار به مذاکره شدیم و گزینه‎‌هایی مطرح شد اما هنوز هیچ تصمیم جدیدی گرفته نشده‌ است و هیچ مجوز شفاهی در کار نیست و تا کنون نشنیده‌ام که در شهرداری هم کاری با مجوز شفاهی پیش رفته باشد.

[related-post id="233423"]
کد خبر 234806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =