تخریب یک رستوران شناخته شده تهران در گردنه قوچک | برخورد با ساخت و ساز در حریم و ارتفاعات تهران

چمدان: سید حمید موسوی شهردار منطقه یک با بیان این مطلب افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ حریم و ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر و طبق تبصره ذیل ماده ۲ قانون منع گسترش شهر تهران که هرگونه ساخت و ساز در حریم را ممنوع دانسته است با دستور مقام قضایی و به منظور اجرای رای کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر قلع و قمع ساخت و ساز در حریم شهر تهران، عملیات تخریب رستوران مرشد در محدوده گردنه قوچک انجام شد.

وی گفت: ساختمان غیرمجاز مذکور با مساحتی بیش از یکهزار و ۵۰۰ مترمربع فضای ساختمانی در سال‌های گذشته توسعه یافته و اخیراً تغییر کاربری داده و فعالیت آن نیز غیرمجاز بود که با اقدام لازم روز گذشته (یکشنبه ۲۳ تیر) عملیات تخریب از ساعت ۱۸ آغاز و تا ۲ بامداد ادامه یافت.

موسوی خاطرنشان کرد: کلیه ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و ارتفاعات شمال تهران، مصداق تجاوز به حقوق شهر و نادیده انگاشتن قوانین است و مدیریت شهری با مشارکت نیروهای اجرایی و انتظامی نسبت به تخریب ساخت و سازها در نقاط مذکور اقدام خواهد کرد.

شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه با طی مسیر قانونی هرگونه ساخت و ساز متناسب با کاربری و طرح توسعه گردشگری و اخذ مجوزهای لازم قابل انجام خواهد بود گفت: حریم و ارتفاعات شمال تهران کاملاً دارای هویت بوده و براساس تاکیدات شفاف قوانین باید از این سرمایه‌های طبیعی حفاظت کرد از این رو تلاش می‌کنیم با اجرای پروژه‌های چند وجهی از جمله تبدیل حریم و ارتفاعات به فضاهای عمومی و گردشگری از دست‌اندازی برخی افراد به حقوق عمومی و شهروندان جلوگیری کنیم.

[related-post id="224351"]

[video width="426" height="240" mp4="https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/07/125.mp4"][/video]

[related-post id="3139"]
کد خبر 234780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حیف ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    واقعا راه بهتری غیر تخریب نبود؟؟؟ اون تپه ای که قسمتیش تخریب شده و ملک توش ساخته شده بود، الان با تخریب رستوران خیلی جلوه قشنگی داره؟؟ مثلا شهرداری نمیتونست یه جریمه درست حسابی بگیره و به صورت شراکتی با رستوران ادامه بدن؟ حیف این رستوران که توریست پسند بود هم ظاهر هم غذای فوق العاده ای که داشت. چند نفر اونجا الان بیکار شدن؟ این همه ویلای شخصی و .... ساختن که فقط شخصی استفاده می کنن. حالا این مکان که عمومی بود. درست عده ای سود میبردن اما میشد قسمتی از این سود را به خزانه سرازیر کرد. الان این ضعف مدیریت دیگه. عدم تصمیم گیری درست و استفاده بهینه از فرصت هاست
    • حامد ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
      اگه مامورین شهرداری قبل از ساختن رشوه نمیگرفتن بزار بسازه این مشکل پیش نمیومد ولی اگه چندتا از این ساختمان تخریب بشه دیگه کسی به خودش اجازه نمیده اونجا ساخت و ساز کنه