تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از اخذ روادید شنگن | بحرینی‌ها صاحب گذرنامه بیومتریک می‌شوند

بحرین در حال گفتگو برای تغییر گذرنامه‌های کنونی با گذرنامه‌های بیومتریک است تا بتواند به یکی از مقررات شنگن برای اعطای ورود بدون ویزا به کشورهای عضو جامه عمل بپوشاند.

چمدان: یک نماینده پارلمان بحرین گفت: گروهی از پارلمان این کشور اخیرا با مقامات وزارت خارجه درباره این موضوع گفتگو کرده‌اند.

وی افزود: بحرین اکنون در حال گفتگو برای تغییر گذرنامه‌های کنونی با گذرنامه‌های بیومتریک است تا بتواند به یکی از مقررات شنگن برای اعطای ورود بدون ویزا به کشورهای عضو جامه عمل بپوشاند.

در حال حاضر ۶۲ کشور جهان نیازمند دریافت ویزا برای ورود به حوزه شنگن نیستند. شهروندان این کشورها می توانند بدون ویزا به ۲۶ کشور عضو شنگن سفر کنند.

فرایند رسیدن به توافق با حوزه شنگن برای حذف ویزا، فرایندی زمانبر و دشوار است، بویژه اگر کشورهایی که این تقاضا را دارند نقض حقوق بشر و فساد در کارنامه داشته باشند.

مرحله نخست توافق با کشورهای عضو شنگن برای حذف ویزا، «نقشه راه آزادسازی ویزا» نام دارد که بر مبنای آن کشورهای متقاضای باید مجموعه شرایطی را که گاه تا یکصد شرط را شامل می شود، اجرا کرده باشند.

ترکیه و کوزوو دو کشوری هستند که پس از گذشته سال‌ها، هنوز بررسی تقاضاهایشان در جریان است با اینکه سال گذشته اعلام شد که این دو کشور تمام معیارهای درخواستی کشورهای حوزه شنگن را دارا هستند.

کد خبر 234699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =