چمدان:  کیهان کلهر که برای کنسرت شهر خاموش به کرمانشاه سفر کرده بود در متنی از برخورد عوامل این پایگاه ارزشمند میراث فرهنگی انتقاد کرد و نوشت: «درود به هموطنان عزیزم آخرین کنسرت شهر خاموش دیشب در کرمانشاه برگزار شد. لازم دانستم مطالبی را با پیگیران این صفحه و خصوصاً هم استانی هایم بازگو نمایم. متاسفانه ما در این دو شب اجرا مشکلات بسیاری داشتیم که باعث دلخوری همشهری هایم، اعضای گروه و بنده بود،

بدبختانه مجموعه زیبا و عزیز طاق بستان تحت اختیار جماعتی به دور از ادب و فرهنگ در بخش حراست اداره می‌شود که منزلت مردم و حرمت اهالی فرهنگ در نظرشان هیچ است. به عنوان موسیقیدانی که تقریباً در سراسر دنیا به روی صحنه رفته و گاهی در دورافتاده‌ترین نقاط جغرافیایی کنسرت داده، می‌گویم که تا به حال شاهد این حد از بی‌احترامی و تخفیف نسبت به مخاطبانم و خودم نبوده‌ام.

کنسرت ما در اولین شب با تاخیری بسیار زیاد آغاز شد که دلیل آن دیر قرار دادن محل اجرا در اختیار تیم اجرایی و معطلی طولانی ما پشت درها بود، ازین رو فرصت کافی برای نصب و چینش صحیح لوازم و حتی صحنه محل اجرا نبود در حالی که طبق برنامه ما از صبح باید محوطه را برای ورود علاقمندان آماده می‌کردیم.

برخوردهای زشت مسئولان حراست در ورودی مجموعه باعث دلخوری بسیاری از علاقمندان شده بود که ما نیز در پشت صحنه با آن دست به گریبان بودیم. پس از کنسرت نیز بیرون کردن مردم با ادبیات ناخوب در هنگام گرفتن عکس و راندن آنها به خیابان توسط حراستیان باعث آزار همشهریانم و بنده شد.

در هر برنامه کوشش و قصد ما ارائه با کیفیت‌ترین اجراست که بدبختانه این بار با حضور چنین نااهلانی تلاش ما به نتیجه کاملی که مد نظر داشتیم نرسید. از مردم عزیز شهرم که طی این دو شب حضور این ناقابلان را با متانت تحمل کردند تشکر می‌کنم. از خودم نیز عذرخواهم که ‌چرا در تقابل با این بیمایگان نشستم.»

کیهان کلهر در پایان متن خود نیز نوشته است: «در پایان به این نامسئولانِ به دور از عشق و فرهنگ می‌گویم که قدمت هنر و هنر دوستی درین خطه بیش از قدمت طاق بستان است که نه به زور از میان رفتنی‌ست نه به بی‌حرمتی، آنچه باید برود هنر و فرهنگ نیست بلکه شمایی ...

طاق بستان - انتقاد کیهان کلهر

طاق‌بستان (به کردی کرمانشاهی «تاق وه سان» به معنی طاق و سنگ) که به مرور زمان توسط زبان و لهجه‌های متفاوت به (تاق اوسان، تاق وه سان و طاق بستان) تغییر کرده، مجموعه‌ای از سنگ نگاره‌ها و سنگ نوشته‌های دورهٔ ساسانی است که در شمال غربی شهرکرمانشاه واقع شده است.

چند صحنهٔ تاریخی از جمله تاج‌گذاری خسرو پرویز، تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج گذاری شاهپور دوم و سوم و هم‌چنین چند سنگ نوشته (کتیبه) به خط پهلوی کتیبه‌ای و مراسم شکار گراز توسط سوارر کاران و نواختن موسیقی با آلات موسیقی چنگ در آن حک شده است.

وجود کوه و چشمه در این مکان، آن را به گردش گاهی زیبا تبدیل کرده که از زمان‌های دیرین تا به امروز مورد توجه بوده است.

این مجموعه در قرن سوم میلادی ساخته شده است و ارزش هنری و تاریخی زیادی دارد.
کد خبر 233659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =