چمدان: حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی 16 تیر ماه در نشست کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول در دفتر امام جمعه با بیان این مطلب افزود: طبق نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته پرداختن به مسائل فرهنگی و رعایت شئونات اخلاقی یکی از دغدغه‌های مهم مردم دزفول است که باید به این مطالبه مردمی پرداخته شود.

وی با بیان اینکه ما از یک سو باید فضایی برای تفریح شهروندان ایجاد کنیم و از سوی دیگر باید وضعیت را کنترل و در صورت نیاز بهبود بخشیم اضافه کرد: توسعه گردشگری بهبود وضعیت اقتصادی شهرستان دزفول را به همراه دارد با این وجود باید الزاماتی برای گردشگران در نظر گرفته شود تا شاهد بروز مسائل و مشکلات فرهنگی نباشیم.

امام جمعه دزفول افزود: باید پوشش افرادی که برای شنا و آب تنی به بوستان‌های ساحلی دزفول مراجعه می‌کنند مشخص شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به محل دست و پای شهدای دفاع مقدس دزفول گفت: ضمن حفظ سادگی این مزار باید المانی در این مکان نصب شود. ضمن اینکه باید از ظرفیت‌های گردشگری دفاع مقدس برای توسعه گردشگری استفاده شود.
امام جمعه دزفول: پوشش افرادی که برای شنا و آب تنی به بوستان‌های ساحلی دزفول مراجعه می‌کنند مشخص شود

فرمانده انتظامی دزفول: آمادگی راه اندازی پاسگاه علی کله را داریم

شهردار دزفول: از ورود مشروبات الکلی و سلاح به «علی کله» جلوگیری شود

رئیس شورای شهر دزفول: محل استقرار گردشگران مجرد و متاهل در بوستان‌های ساحلی جدا شود

سرهنگ روح اله گراوندی فرمانده انتظامی شهرستان دزفول نیز در این جلسه با بیان اینکه راه‌اندازی پاسگاه ساحلی «علی کله» نیازمند بررسی است و باید مشخص شود چه زمان‌هایی نیاز است گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی نیروی انتظامی تامین امنیت در پارک علی کله است لذا آمادگی لازم برای راه اندازی این پاسگاه را داریم.

محمدعلی دوایی‌فر شهردار دزفول نیز گفت: با توجه به وجود سنگرها، خانه‌های موشک خورده، بیمارستان زیرزمینی و موزه دفاع مقدس باید طرح گردشگری دفاع مقدس در شهرستان دزفول تهیه و اجرا شود.

وی افزود: خودروهایی که وارد «علی کله» می‌شوند را می‌توان کنترل کرد تا از ورود اقلام غیرمجاز چون مشروبات الکلی و سلاح گرم و سرد به این فضای گردشگری جلوگیری شود.

مصطفی عظیمی‌فر رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: محل استقرار گردشگران مجرد و متاهل در بوستان‌های ساحلی بویژه «علی کله» جدا شود.

وی اضافه کرد: می‌توان از سگ آموزش دیده برای کنترل خودروها جهت جلوگیری از ورود سلاح و مشروبات الکلی به علی کله استفاده کرد.

[caption id="attachment_233371" align="aligncenter" width="600"]علی کله - بوستان ساحلی دز - ساحل دزفول رئیس شورای اسلامی شهر دزفول: محل استقرار گردشگران مجرد و متاهل در بوستان‌های ساحلی بویژه «علی کله» جدا شود[/caption]

به گزارش چمدان، تفریحگاه ساحلی دز که «علی‌کله» نیز نامیده می‌شود یکی از تفریحگاه‌های ساحلی دزفول است. این محل یکی از پارک‌های ساحلی پرطرفدار خوزستان است که هر ساله و به خصوص در فصل‌های بهار و تابستان جمعیت زیادی را از شهرها و استان‌های مجاور به سوی خود جذب می‌کند. یکی دیگر از جاذبه‌های تفریحی این محل وجود چند نوع سرسره آبی در ساحل رودخانه است.

این تفریحگاه در پایین دست سد تنظیمی دز وشمال شهر دزفول واقع شده و یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی جنوب و جنوب غرب ایران به‌شمار می‌رود.

این پارک ساحلی پیش از این با حاشیه‌هایی نیز همراه بوده است به طوری که در مرداد ماه سال 1390 پارک ساحلی دز (علی کله) تعطیل شد. علت این اتفاق نارضایتی امام جمعه دزفول از وضعیت فرهنگی علی کله اعلام شد.

امام جمعه دزفول بارها در خطبه‌های نماز جمعه با اعلام ابراز ناخرسندی و گلایه مندی از وضعیت فرهنگی پارک ساحلی علی کله خواستار مشخص شدن وضعیت این محل شده است.

[related-post id="227646"]

[related-post id="27537"]

[related-post id="199752"]
کد خبر 233362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =