چمدان: فصل برداشت دسترنج کشاورزان هنوز آغاز نشده است. روزهای کمی مانده تا ماشین‌های کشاورزی راهی گندم‌زارها شوند و خوشه‌های طلا را بار بزنند. این روزها جاده مراغه به دلیل گندم‌زارها نمای متفاوتی دارد.


جاده مراغه به رنگ طلایی درآمده و می‌درخشد. مسافرانی که از  اتوبان زنجان - تبریز خارج می‌شوند تا به سمت شهر مراغه بروند، مسافر جاده‌ای می‌شوند که تا بی‌نهایت طلایی رنگ است. خوشه‌های گندم این روزها خودنمایی می‌کنند و گاهی مزارع سبز در حال آبیاری جلوه متفاوتی به طبیعت می‌دهند. منظره چشم نواز متفاوتی که کیلومترها در دو طرف جاده مسافران را همراهی می‌کنند.



با توجه به گرمای هوا و زاویه نور، بهترین زمان برای دیدن این جاده طلایی در طلوع و غروب آفتاب است. اگر جاده‌گردی خود را به مقصد برنامه ریزی کردید، صبح‌ها حوالی ساعت پنج و ساعت‌های قبل از غروب آفتاب این جاده دیدنی‌تر می‌شود.



جاده‌های زییایی در کشور وجود دارد که برخی از آنها شهرت جهانی دارند. جاده مراغه اما نه به خاطر پیچ‌هایش و نه به خاطر طبیعت اطرافش که برای رنگ طلایی گند‌م‌زارهایش زیباست. جاده‌گردها همیشه دنبال جاده‌های خاصی هستند که منظره متفاوتی را پیش چشم آنها بگذارد و جاده مراغه این روزها می‌تواند مقصد مناسبی برای آن‌ها باشد.



به یاد داشته باشید که اگر به این جاده سفر کردید، هرگز وارد زمین‌های کشاورزی نشوید و حاصل دسترنج کشاورزان را به بهانه گرفتن عکس یادگاری از بین نبرید.



یک دقیقه در جاده مراغه سفر کنید:

[video width="568" height="320" mp4="https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/07/video_2019-07-08_10-26-43.mp4"][/video]
کد خبر 233350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =