چمدان: پارک مشاهیر کرد در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل ۵۰۰ متر سنگفرش و سه هزار مترمربع فضای سبز  در مجموعه پارک جنگلی آبیدر سنندج احداث شد، ۱۰ سردیس از مشاهیر کُرد ساخته هنرمند برجسته استاد هادی ضیاء الدینی نیز در سطح این پارک نصب شده است.

سردیس مشاهیر برجسته کُرد نظیر میرزا رضا کلهر، هنرمند برات علی نورایی، عبدالحمید ملک الکلامی، ابراهیم یونسی، شیخ رضا طالبانی، ماموستا محوی، استاد مظفر پرتوماه، ماموستا گوران، ماموستا نالی و امان الله خان اردلان هم اکنون در این پارک نصب شده است.

علاوه بر نام مشاهیر مختصری از زندگینامه این مشاهیر به سه زبان کردی، فارسی و انگلیسی بر بدنه پایه سردیس‌ها درج شده است تا گردشگران داخلی و خارجی که به سنندج و این پارک سفر می‌کنند با مشاهیر کردستان آشنا شوند.

یکی از چهره‌های قابل توجه در افتتاح این پارک «مظهر خالقی» خواننده مشهور کرد بود که پس از 38 سال به ایران بازگشته است. مظهر خالقی متفاوت‌ترین سبک موسیقایی را با بقیه سرشناسان موسیقی کرد ارائه کرده‌ است؛ سبکی که از موسیقی فولکلور کردی دور بوده و بیشتر به سبک موسیقی سنتی فارسی شباهت دارد. ترانه «نسیم پاییزی» در میان طرفداران او بسیار مورد ستایش قرار گرفته‌ است.

تصاویری از پارک مشاهیر کرد را در زیر ببینید:













عکاس: امید بهمنی - ایرنا
کد خبر 232567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =