چمدان: خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: این خانواده به نام «سکلر» که از حامیان مالی موزه لوور هستند به ترویج استفاده از داروی مخدری متهم شده‌اند که به مرگ ده‌ها هزار نفر منجر شده است.

گروه آمریکایی «پین» (PAIN) و خیریه فرانسوی «ایدز» (AIDES) از موزه لوور خواسته‌اند نام یکی از بخش‌های خود را از نام خانواده «سکلر» به نام دیگری تغییر دهد. پس از آنکه این خانواده مبلغ ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار برای بازسازی فضای این بخش به موزه اهدا کرد، این نام برای بخش مزبور انتخاب شد.

موزه لوور از موزه‌هایی است که به دلیل ارتباط با خانواده سکلر و شرکت تحت کنترل این خانواده موسوم به «پوردو فارما» (Purdue Pharma) با انتقاد روبرو شده است.

در حال حاضر بیش از یک‌هزار دادخواست علیه این شرکت به دلیل تولید مسکن مخدر «اکسی کونتین» تنظیم شده است.

در ماه‌های اخیر، موزه‌های «گوگنهایم» و «متروپولیتن» نیویورک و نگارخانه‌های «تیت» و «ملی پرتره» لندن اعلام کردند که دریافت کمک‌های مالی از این خانواده را قطع می‌کنند.

در همین حال، صدها دادخواست علیه شرکت پوردو و خانواده سکلر که مالک آن است، در ایالت‌های مختلف آمریکا تنظیم شده است. این خانواده متهم است به رغم اطلاع از اعتیادآور بودن مسکن اکسی کونتین، پزشکان را به تجویز این دارو تشویق کرده است.

از سویی، حدود یک‌صد پزشک فرانسوی ماه گذشته در مورد خطر فراگیر شدن یک بحران سلامتی هشدار دادند و مدعی شدند که ۱۲ میلیون نفر در فرانسه از مخدرهایی استفاده کرده اند در حالی که از پتانسیل اعتیادآور بودن این مواد و خطر اوردوز کردن استفاده از آن بی اطلاع بوده اند.
کد خبر 232421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =