چمدان: سرهنگ مجید کیانی مقدم فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: در پی گودبرداری برای ساخت یک هتل در خیابان شهید اندرزگو (خسروی) مشهد تعدادی آثار تاریخی و سردرهای منازل قدیمی با آجرهای چهار گوش کشف شده است که مجریان این پروژه بدون اعلام این کشف به سازمان میراث فرهنگی گودبرداری خود را ادامه دادند.

وی با بیان اینکه کشف این آثار تاریخی توسط مردم به یگان گزارش شد گفت: حضور مأموران یگان حفاظت و بررسی وضعیت موجب شد تا علاوه بر صدور اخطار برای مجریان این پروژه، ادامه ساخت آن تا بررسی کارشناسان باستان شناسی و اعلام نظر آنها متوقف شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: در حفاری انجام شده یک هاون قدیمی سنگی و دیوارهای خانه‌های مدفون با آجرهای چهار گوش کشف شده بود.

کیانی افزود: در بررسی‌های اولیه مأموران یگان حفاظت نیز چند تکه سفال در انواع و اشکال مختلف کشف شد که طبق تجربه این بخش از کشفیات نشان از هویت تاریخی قدیمی این محل دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه که یک هتل چند ستاره است مشکلات مختلفی برای ادامه کار دارد گفت: قرار گرفتن در حریم ابلاغی حرم مطهر امام رضا (ع) و نیز قرار داشتن در حریم تاریخی بازار فرش به عنوان یک اثر ملی از جمله مشکلات این پروژه برای ادامه فعالیت است.

سرهنگ کیانی مقدم ارائه هرگونه اطلاعات بیشتر در این خصوص را منوط به بررسی کارشناسان باستان شناسی و میراث فرهنگی خراسان رضوی کرد.

[related-post id="232150"]

ایرنا نوشته است یک آب انبار تاریخی نیز صبح امروز در پی گودبرداری عملیات ساخت یک واحد اقامتی در خیابان شهید اندرزگو (خسروی) مشهد کشف شد که این آب انبار روبروی پروژه ساخت هتل مورد اشاره در این گزارش قرار دارد.

یکی از سئوالات مهم درباره ساخت این هتل در حریم بازار تاریخی فرش مشهد نحوه صدور مجوز آن است. آیا ساخت این هتل مجوز داشته و اگر مجوز داشته این مجوز از سوی چه نهادی صادر شده است؟

[caption id="attachment_232333" align="aligncenter" width="700"]کشف آثار تاریخی - آثار تاریخی در محل ساخت هتل - توقف ساخت یک هتل در مشهد یک پروژه اقامتی در مشهد به دلیل مخفی‌کاری مجریان ساخت آن در زمینه کشف آثار تاریخی متوقف شد | در حفاری انجام شده یک هاون قدیمی سنگی و دیوارهای خانه‌های مدفون با آجرهای چهار گوش کشف شده بود[/caption]

[caption id="attachment_232334" align="aligncenter" width="360"]کشف آثار تاریخی - آثار تاریخی در محل ساخت هتل - توقف ساخت یک هتل در مشهد فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی: در بررسی‌های اولیه مأموران یگان حفاظت چند تکه سفال در انواع و اشکال مختلف کشف شد که طبق تجربه این بخش از کشفیات نشان از هویت تاریخی قدیمی این محل دارد[/caption]
کد خبر 232264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =