چمدان: فرودگاه بین‌المللی داکسینگ» در مساحتی به وسعت ۷۰۰ هزار متر مربع و سرمایه‌‌ای بالغ بر ۱۷.۵ میلیارد دلار ساخته شده است. چین هدف از میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای ساخت این فرودگاه که پنج شاخه دارد را پاسخ به نیازهای فزاینده ترافیک هوایی چین اعلام کرده است.

این فرودگاه به کمک فرودگاه کنونی پکن خواهد آمد که دومین فرودگاه بزرگ جهان محسوب می‌شود و کمی بیش از ۱۰۰ میلیون مسافر را سالانه پوشش می‌دهد.

بر اساس گزارش یورونیوز، ساخت این پروژه به طور رسمی و طبق پیش‌بینی‌ها به پایان رسید و روز ۳۰ سپتامبر همزمان با مراسم هفتادمین سالگرد بنیانگذاری رژیم کمونیستی چین افتتاح می‌شود. جمهوری خلق چین در اکتبر ۱۹۴۹ و در پی انقلاب کمونیستی به رهبری مائو تسه تونگ بنیان گذاشته شد.

فرودگاه چین - فرودگاه بین‌المللی داکسینگ - فرودگاه داکسینگ - Beijing Daxing Airport

این فرودگاه بزرگ در فاصله ۴۶ کیلومتری میدان تیان‌ان‌من واقع شده و پیش بینی شده است تا سال ۲۰۲۵ چهار ترمینال آن به بهره‌برداری کامل برسد که می‌تواند ۷۲ میلیون مسافر را در سال پوشش دهد. در چشم انداز ۲۰۴۰ این فرودگاه راه‌اندازی چهار ترمینال دیگر پیش بینی شده است که در آن صورت تا بیش از ۱۰۰ میلیون مسافر در سال جابه‌جا می‌کند و به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل می‌شود.

در حال حاضر فرودگاه آتلانتا در ایالات متحده آمریکا که سالانه ۱۰۰ میلیون مسافر را جابه‌جا می کند بزرگترین فرودگاه جهان است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی «انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی» در میانه سال ۲۰۲۰، چین از آمریکا در زمینه نقل و انتقال هوایی پیشی خواهد گرفت و به نخستین بازار حمل و نقل هوایی جهان بدل می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها چین در سال ۲۰۳۷ با حدود ۱.۶ میلیارد سفر هوایی در سال مواجه خواهد بود. این رقم یک میلیارد مسافر بیش از رقم مسافران هوایی سال ۲۰۱۷ این کشور خواهد بود.

[related-post id="182168"]
کد خبر 232203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =