چمدان: عکس‌های معتادان گنبد سلطانیه را زینت بخشیده اند. اتفاقی عجیب که در قالب یک نمایشگاه رخ داده، مجموعه ای عکس از معتادان را به زیر گنبد ثبت جهانی سلطانیه برده است. گردشگرانی که در روزهای اخیر به این بنای تاریخ مراجعه کرده‌اند با نمایشگاهی با مضمون پیشگیری از اعتیاد روبرو شده‌اند.


این نمایشگاه که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر دقیقا زیر گنبد تاریخی و داخل بنای سلطانیه برگزار شده است. گردشگرانی که برای تماشای سومین گنبد بزرگ تاریخ به سلطانیه رفته بودند با عکس‌هایی از معتادان، مواد مخدر، نحوه تزریق و توصیه‌هایی در این باره مواجه شدند.



این نمایشگاه عجیب در حالی در سلطانیه برگزار شده است که این محوطه معروف و ثبت جهانی کشور هر روز میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. نمایشگاهی با موضوع اعتیاد که ده ها عکس معتادان در آن به نمایش در آمده هیچ ارتباط موضوعی با محل برگزاری نداشته و موجب تعجب گردشگران شده است.



محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی پس از اطلاع از این اتفاق در این باره به چمدان گفت: با پیگیری متوجه شدم که خوشبخاته این نمایشگاه جمع آوری شده است.

او درباره نحوه برگزاری و مجوز برگزاری چنین نمایشگاهی نیز گفت: مسئولی که اجازه برگزاری را داده، بازخواست خواهد شد.



گنبد سلطانیه، آرامگاه سلطان محمد خدابنده، سومین گنبد برزگ جهان در شهر سلطانیه قرار دارد. این بنای تاریخی به عنوان میراث مشترک جهانی در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
کد خبر 231792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =