چمدان: رژیم عربستان سعودی به تبعیت از ایالات متحده به بهانه ساقط شدن یک پهپاد آمریکایی، عبور هواپیماهای مسافربری خود از حریم هوایی جنوب ایران را تعلیق کرد.

خطوط هواپیمایی کشوری هند نیز به بهانه شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه اعلام کرد که تصمیم گرفته از پرواز بر فراز حریم هوایی ایران خودداری کند.

پیش از این نیز  خطوط هوایی آمریکا، انگلیس، آلمان و امارات به بهانه شدت گرفتن تنش‌ها، ضمن تعلیق عبور هواپیماهای مسافربری از حریم هوایی جنوب ایران، مسیر پروازهای خود بر فراز دریای عمان و تنگه هرمز را تغییر داده بودند.

این در حالی است که سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: آسمان ایران بارها از سوی مجامع هوانوردی دنیا به عنوان امن‌ترین آسمان منطقه به دنیا معرفی شده  و در سال‌های قبل آسمان خود را برای عبور پروازهای شرکت‌های هواپیمایی مختلف از سراسر دنیا باز اعلام کرده و با کنترل تردد هوایی ایمن، مطمئن و کارآمد پایبندی خود به قوانین بین المللی را به جهانیان اثبات کرده است.

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی نیز با تأکید بر اینکه انتخاب آسمان ایران برای پروازهای عبوری همیشه مورد توجه شرکت‌های هواپیمایی خارجی است، گفت: باور شرکت‌های هواپیمایی دنیا برای استفاده از مسیر ایران از نظر صرفه اقتصادی و امن بودن، باوری ماندگار و غیرقابل خدشه است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: ما هیچ گزارش تغییر مسیر یا کاهش پروازهای عبوری‌ از سوی شرکت‌های هواپیمایی خارجی نداریم.

میزان پروازهای عبوری از فضای کشورمان ‌روزانه ۹۵۰ تا یک‌هزار پرواز است.

[related-post id="230649"]

[related-post id="230818"]
کد خبر 231127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =