چمدان: برج میلاد، برج مخابراتی چندمنظوره‌ای است که با ارتفاع ۴۳۵ متر بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازه بلند نامتکی جهان است. این برج با ۱۳ هزار متر مربع زیربنا از نظر وسعت کاربری سازه رأس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد.

برج میلاد با توجه به ویژگی‌های منحصربفردش مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد. به همین منظور فضاهای گردشگری، تجاری و فرهنگی، رستوران گردان، رستوران ویژه، سکوی دید باز و بسته، رواق‌های هنری، گنبد آسمان، موزه مشاهیر ایران، موزه هدایای شهرداری، فود کرت، واحدهای تجاری، پارک دلفین‌ها، پینت بال، سینمای گیم ۷ بعدی، دو سالن سینما، لیزریوم، رستوران سنتی، کافه آبشار و … در آن ایجاد شده است.

[related-post id="203371"]

پس از اینکه چندی پیش خبرهایی مبنی بر صداهای مهیب در برج میلاد منتشر شده بود حالا امنیت این برج زیر سئوال رفته است. مجید فراهانی یکشنبه دوم تیر ماه در جریان صد و پنجاهمین جلسه شورا در این تذکر به شهرداری تهران گفت: گود کنار مرکز همایش‌های برج میلاد ضایعه‌ای است که وجودش حدود پنج سال شهر را آزار می‌دهد.

وی فزود: تعیین و تکلیف نشدن وضعیت این گود فضای شهر و تاب آوری را دچار چالش و خطرهای بالقوه‌ای را برای برج ایجاد کرده است.

فراهانی با اشاره به گودهای رها شده پایتخت اظهار داشت: از آغاز فعالیت شورای پنجم پیگیری وضعیت گود رها شده در حاشیه برج میلاد در دستور کار قرار داشته است و تاکنون در خصوص تعیین و تکلیف این گود در صحن شورا از سوی اعضای شورا تذکرهای متعددی داده شده، نشست‌ها و بازدیدهای زیادی هم داشته‌ایم.

عضو شورای تهران بیان کرد: با وجود پیگیری‌های اعضای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی، عمران و حمل و نقل و با گذشت ماه‌ها از آن هنوز نه طرح جامع مربوط به اراضی برج میلاد تهیه شده و نه در خصوص گودبرداری مجاور این برج تعیین و تکلیف شده است.

وی ادامه داد: تاکنون شهرداری تهران در پاسخ به مکاتبات و پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ در خصوص «پایدار سازی گودال جنب برج میلاد تهران و خطر کج شدن آن برج» اقدام جدی انجام نداده است.

مسئولان شهری اعلام کرده‌اند که گودال عظیم جنب برج میلاد متعلق به بنیاد تعاون ناجاست که باید برای تعیین و تکلیف آن همکاری کند.

[related-post id="203689"]

به گزارش چمدان، معاون فنی و نگهداشت برج میلاد بهمن ماه سال گذشته درباره صداهای عجیب برج میلاد گفته بود: چندی پیش می‌گفتند از آسمان صدای عجیبی شنیده شد و فردی هم یک فیلم گرفت ولی نهایتا مشخص نشد منشاء آن چه بوده است. صدایی که در برج شنیده شده هم تنها یکبار رخ داده و یکی از کارگران قسمت آشپرخانه آن را اعلام کرد، شاید صدای افتادن یک قابلمه بوده است!

وی درباره ترک خوردن برخی از دیوارهای پارکینگ این سازه نیز گفته بود: حرکت و زاویه ترک ایجاد شده مهم است؛ ظاهر برخی ترک‌ها ممکن است خطرناک اما بسیار بی‌اهمیت باشد. ترک‌های پارکینگ نیز مقاوم‌سازی شده و هیچ ارتباطی با سازه برج ندارد.
کد خبر 231109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =