چمدان: رضا جعفرزاده گفت: تاکنون تصمیمی برای افزایش نرخ بلیت هواپیما گرفته نشده و شرکت‌های هواپیمایی کماکان براساس دامنه نرخ‌های اعلام شده به سازمان اقدام می‌کنند و سقف و کف اعلام شده توسط شرکت‌ها حتی بیزنس کلاس با این قیمت فاصله بسیار دارد.

وی اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی ملزم به مدیریت نحوه فروش بلیت‌های خود هستند. ملاک نرخ بلیت هواپیما نرخی است که شرکت‌ها توافق و اعلام کرده‌اند و بیرون از دامنه نرخ‌ها تخلف محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: با هرگونه تخلف مراکز فروش که موجب بی‌نظمی و اخلال در نظام بازار و تضییع حقوق شهروندان شود و از طریق مکاتبه شرکت‌های هواپیمایی با سازمان هواپیمایی کشوری، بازرسی بازرسان دفتر نظارت یا گزارش مردمی اعلام شود، برخورد خواهد شد.

جعفرزاده درباره برخورد با متخلفان گفت: مجوز دفاتر تعلیق و لغو می‌شود و آن دسته از سایت‌هایی که مجوز ندارد به مبادی ذیربط معرفی می‌شود.

وی از متقاضیان خواست هرگونه فروش بلیت خارج از چارچوب تعیین شده را از طریق سایت سازمان www.cao.ir گزارش کنند.

برخی خبرگزاری‌ها امروز اول تیر ماه از افزایش قیمت بلیت پرواز تهران -کیش - تهران تا ۳ میلیون تومان خبر داده و تاکید کرده بودند این وضعیت قیمت‌ها ناشی از ضعف نظارت بر حمل‌ونقل هوایی است.

این منابع خبری نوشتتند: قیمت بلیت پرواز تهران -کیش به مرز ۱.۵ میلیون تومان (رفت) رسیده و قیمت بلیت در مسیر برگشت این پرواز یعنی کیش - تهران برای روز جمعه و شنبه هفته آینده یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است. این در حالی است که بر اساس جدول دامنه قیمت پروازهای داخلی، نرخ بلیت تهران-کیش حداکثر ۷۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است. به عبارت دیگر این ایرلاین برای آخر هفته بلیت پرواز تهران-کیش را با ۹۱.۹ درصد بالاتر از قیمت‌های مصوب به فروش می‌رساند.
کد خبر 230982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =