چمدان: محمد جواد ظریف در مراسم رونمایی تعدادی از هدایای رهبران و رؤسای کشورهای جهان به وی که در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، افزود: گردشگری موجب نزدیکی و آشنایی فرهنگ‌ها با همدیگر می‌شود کما اینکه عمق تاریخی ایران در شهرهایی مثل اصفهان به طور کامل مشخص و مشهود است و برای گردشگر خارجی غرور ایرانیان و اینکه نباید با ایرانی به جز زبان تکریم صحبت کرد را متجلی می‌سازد.

وی تاکید کرد:  جامعه و کشور دارای پیشینه و سابقه فرهنگ و تمدن را هیچ گاه نمی‌شود تهدید کرد و جز زبان تکریم و احترام نمی‌توان با او سخن گفت و این همان فایده راهبردی گردشگری است که فواید فرهنگی و اقتصادی بسیاری به همراه دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور گردشگران خارجی بدون ثبت در گذرنامه گفت: این وزارتخانه مدت‌هاست ویزای الکترونیک صادر می‌کند که درج در گذرنامه نمی‌شود و این مساله امروز در بیشتر کشورهای جهان مرسوم شده است و به همین ترتیب ویژه صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال هماهنگی با نیروی انتظامی و پلیس گذرنامه هستیم و در فرودگاه امام خمینی (ره) بر اساس هماهنگی‌هایی که شده است ویزا بدون ثبت و مهر در گذرنامه و با بهره گیری از امکانات رایانه‌ای انجام می‌شود.

ظریف اضافه کرد: رئیس جمهوری در آخرین جلسه هیأت دولت مقرر کردند و هیأت دولت نیز تصمیم گرفت این رو یه به فرودگاه‌های دیگر کشور تعمیم داده شود و انشاالله در آینده نزدیک با دستور رئیس جمهوری و مصوبه هیأت دولت امکاناتی برای همه فرودگاه‌های کشور در نطر گرفته می‌شود که صدور ویزای گردشگران بدون ثبت مهر در گذرنامه امکان پذیر شود.

[related-post id="230747"]

[related-post id="230668"]

[related-post id="230590"]
کد خبر 230670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =