چمدان: همه پاریس را به موزه لوور می‌شناسند اما واقعیت این است که علاوه بر لوور 200 موزه دیگر هم در پاریس وجود دارد. از جمله موزه‌هایی که برای کودکان درست شده‌ است. احتمالا صبورترین کودکان هم تحمل ایستادن در صف طولانی موزه لوور را نداشته‌ باشند بنابراین اگر به همراه کودکان به پاریس سفر می‌کنید بهتر است که به موزه‌های جذاب ویژه کودکان هم سری بزنید.

در این گزارش 5 موزه مناسب بری کودکان در پاریس معرفی شده‌ است.

1. موزه ملی تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی شامل سالن‌های مختلفی از جمله سالن زمین‌شناسی، گیاهشناسی، گلخانه گیاهان اقلیم‌های مختلف و ... است اما سالن گالری بزرگ تکامل، دیرینه شناسی و آناتومی تطبیقی سالن‌هایی هستند که حتما باید از آن بازدید کنید.

در گالری تکامل که در ساختمان زیبایی متعلق به سال 1880 قرار گرفته داستان تکامل برای بچه‌ها به خوبی قابل مشاهده‌ است.



2.موزه موسیقی

در کلکسیون این موزه سازهای کلاسیک متعلق به قرن‌های مختلف در اروپا، پیانو‌های تزئین شده و صدها ساز بادی، شیپور و ... قرار دارد.

هر روز در گالری‌های این موزه موسیقی زنده اجرا می‌شود و برای کودکان و بزرگسالان به صورت جدا راهنمای صوتی وجود دارد. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند صدای سازها را در نمایشگری بشنوند.

در بخش کوچکتری از موزه مجموعه‌های گیتار الکتریک، سازهای تجربی قرن 20، همانند ترمین، سازهای قاره‌های دیگر و ... وجود دارد.



3. موزه هنرهای تجسمی

در این موزه که به طور شگفت‌انگیزی در انبارهای سابق شراب ساخته شده‌ است بخش‌های مختلفی وجود دارد اما یکی از قسمت‌های محبوب بخشی است که بچه‌ها و بزرگسالان می‌توانند چرخ و فلک سوار شوند.

این موزه فضای متفاوتی دارد و با دکوراسیونی عجیب که در آن اشیاء ارزشمند موزه‌ای به کار رفته دنیایی شبیه دنیای قصه‌ها را فراهم می‌آورند.



4.موزه هنر و دست سازه‌ها

این موزه در طول انقلاب فرانسه ایجاد شد و به تدریج به جایی برای نمایش تحولات و تاریخ تغییرات تکنولوژی تبدیل شد. هواپیماهای اولیه و .. از سقف این موزه آویزان هستند، ماشین‌های آنتیک و موتورهای ابتدایی در آن دیده می‌شوند.



5.موزه جادو

بازدید از این موزه با اجرای چند شعبده بازی ساده آغاز می‌شود و بعد از آن راهنما ابزار و وسایل جادوگری در قرن 16 را بر روی نمایشگر به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد.

بعد از آن نوبت بازدید از قسمت‌های مختلف شامل خانه آئینه‌ای، مومیایی مصری، جعبه‌ای که برای اولین بار یک شعبده‌باز امریکایی یک زن را در آن نصف کرده است و ... می‌رسد.



منبع : نیویورک تایمز
کد خبر 230512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =