ترمینال سلام ‌فرودگاه امام خمینی کجاست؟ | ویژگی‌های متفاوت جدیدترین ترمینال فرودگاهی کشور

ترمینال سلام ‌فرودگاه امام خمینی جدیدترین ترمینال فرودگاه امام است که پس از ۱۰ سال در ۲۸ خرداد ۹۸ بازگشایی شد، با افتتاح این ترمینال ظرفیت فرودگاه امام به تعداد ۵ میلیون مسافر افزایش پیدا کرد.

چمدان: ترمینال گالری سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)‌ با همکاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان ساخته شده است. این پایانه مسافری که ‌به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است، ‌نخستین پایانه هوایی هوشمند کشور محسوب می‌شود و ‌ظرفیت اعزام و پذیرش پنج میلیون مسافر در سال دارد.

ترمینال سلام تفاوت‌های متعدد و بارزی با دیگر ترمینال‌های موجود در فرودگاه‌های کشور دارد که یکی از این تفاوت‌ها طراحی منحصر به فرد آن است. همچنین در این پروژه ملی مجموعه‌ای از آثار هنری با معماری اسلامی - ایرانی به کار رفته است که آن را از دیگر ترمینال‌های هوایی کشور متمایز کرده است.

به گفته مسئولان شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ‌با بهره برداری از ترمینال گالری سلام، ظرفیت فرودگاه بین المللی امام (ره) ۸۰ درصد بیشتر خواهد شد که این مساله موجب می‌شود تا امکان افزایش تعداد پروازها و پذیرش مسافر بیشتر در این فرودگاه فراهم شود، رشد تعداد پروازها و مسافر، توسعه صنعت گردشگری که نقش مهمی در اعتلای اقتصاد کشور دارد را رقم خواهد زد.

بنابراین گزارش بر اساس طرح جامعی که به صورت مصوب در اختیار شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار گرفته است، پس از ترمینال سلام باید تا پنج سال دیگر فاز اول ترمینال ایران‌شهر با ظرفیت اعزام و پذیرش سالیانه ۲۵ میلیون مسافر مورد بهره‌برداری قرار گیرد، به همین منظور پس از افتتاح ترمینال گالری سلام، ساخت ترمینال ایران شهر ‌در دستور کار ‌است.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که از اول تیرماه پروازها از ترمینال سلام فرودگاه امام آغاز می شود، گفت: خدمات‌رسانی در این فرودگاه با آمادگی کامل همه ارگان ها از ابتدای تابستان انجام می‌شود.

کد خبر 230087

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =