درختان کاخ مروارید در خطرند | اداره میراث فرهنگی البرز توان مالی حفظ درختان را ندارد




چمدان: پیمان بضاعتی‌پور رئیس سازمان سیما، منطر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به فارس گفت: سه حلقه چاه عمیق در محوطه کاخ مروارید کرج وجود دارد که تنها یک حلقه از آنها فعال است و دو حلقه دیگر نیاز به کف شکنی دارد که با وجود تمایل اداره کل میراث فرهنگی کرج به رفع مشکل اما توانایی فنی و مالی انجام این امر توسط این اداره کل وجود ندارد.





رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ضمن اشاره به خطراتی که درختان این محوطه را تهدید می‌کند، افزود: چاه‌های موجود در محوطه علاوه بر اصلاح، نیازمند برطرف کردن مشکلات الکتریکال و مکانیکال هستند تا آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز و درختان این محوطه تأمین شود که سازمان‌ سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج به عنوان متولی فضای سبز شهر باید در این موضوع ورود کند.


بضاعتی پور با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد خودگردان است و با استفاده از عوارض و مبالغ دریافتی از مردم شهر را اداره می‌کند، گفت: زمانی که هزینه‌ای توسط شهروندان بابت بهسازی عرصه‌ای پرداخت می‌شود، مردم حق استفاده از فضاهای شهر را دارند لذا فضاهای سبز شهر نیز باید آماده حضور شهروندان باشد.


وی افزود: فضای سبز شهری یکی از اصلی‌ترین منافع عمومی است که در این راستا سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج هر هزینه‌ای را تقبل می‌کند تا محوطه کاخ مروارید آماده حضور شهروندان شود و مردم بتوانند از آن به عنوان یک پارک عمومی استفاده کنند.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج عنوان کرد: بر اساس محاسبات صورت گرفته، اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی جهت بازسازی فضای سبز و مبلمان شهری کاخ مروارید در نظر گرفته شده و توافق نامه ای با اداره کل میراث فرهنگی استان البرز صورت گرفته، طرح پیشنهادی ارائه و بازنگری توسط آن‌ها انجام شده و طرح به سازمان‌ میراث فرهنگی و گردشگری در تهران ارسال شده است.


بضاعتی پور با اشاره به فرصت اندک جهت نجات جان درختان تصریح کرد: رایزنی هایی با مدیرکل میراث فرهنگی کرج انجام و مقرر شده تا هفته آینده پاسخ نهایی از سوی سازمان و اجازه ورود سازمان سیما و منظر شهری کرج به محوطه کاخ مروارید صادر شود و در غیر این صورت با اخذ حکم قضایی از دادستان، برای نجات جان درختان به این امر ورود می‌کنیم.


[related-post id="221530"]

[related-post id="211787"]

کد خبر 229941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =