چمدان: برانکو در بخشی از گفتگویش با سایت سایت 100posto کرواسی در پاسخ به این سوال که آیا کسانی که مهر ایرانی روی پاسپورتشان باشد برای ورود به کشورهای غربی دچار مشکل می‌شوند، گفت: وقتی اولین‌بار در ایران بودم و خواستم به آمریکا بروم، کنسولگری به من گفت چرا در ایران بودی. من به آنها گفتم که یک مربی حرفه‌ای هستم و برای آنها کار می‌کنم و ارتباطی با سیاست ندارم. اگر به من ویزا دهید که داده‌اید اگر نه هیچ. من ویزا گرفتم و برای بازی مکزیک و پاراگوئه در شیکاگو حاضر بودم.

درج نشدن مهر و ویزای ایران در پاسپورت گردشگران به ویژه گردشگران خارجی سیاستی است که از مهر سال گذشته برای افزایش گردشگر ورودی اتخاذ شده است. بر این اساس گردشگرانی که ویزای خود را الکترونیکی دریافت کنند، می‌توانند در مبادی ورودی به کشور درخواست درج نشدن مهر ورود را داشته باشند.

درج ویزا و مهر ورود و خروج به برخی کشورها، گردشگران را برای اخذ ویزای برخی کشورهای دیگر با مشکل روبرو می‌کند. همین اتفاق باعث شده که برخی درصدد ایجاد فشار بر گردشگری کشورهای دیگر به عنوان یک منبع درآمد باشند. سیاست درج نکردن ویزا و مهر در پاسپورت گردشگران در حال حاضر در چند کشور مانند کوبا اجرا می‌شود.

معاون شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز چندی پیش اعلام کرد: برخی تجار نگران ثبت مهر ویزای ایران در گذرنامه‌های خود هستند که ممکن است برای سفر به برخی مقاصد همچون آمریکا مشکل‌ساز باشد. در این راستا از قبل عید تاکنون هیچگونه مهر ویزا در پاسپورت هیات‌های تجاری ثبت نمی‌شود.

[related-post id="213312"]
کد خبر 229701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =