چمدان: حیات شبانه یا «night life» ویژگی پایتخت‌ها و شهرهای بزرگ مقصد گردشگری دنیاست و یکی از مواردی است که گردشگران خارجی در انتخاب برای سفر آن را در نظر می‌گیرند. شورای شهر تهران هم مدتی است طرحی با نام «حیات شبانه تهران» را مصوب کرده تا بر اساس آن تا پایان تابستان برخی مناطق شهر بتوانند تا ۲ صبح پذیرای گردشگران باشند.

زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در مورد برقراری گردشگری شبانه و حیات شبانه در واکنش به مخالفت پلیس می‌گوید: پیش از اینکه طرح حیات شبانه بررسی شود، چندین جلسه با سردار یعقوبی و یگان حفاظت شهرداری تهران داشتیم و طرح بررسی شد. حتی مسئولان پلیس گفتند که طرح چگونه باید اجرا شود؛ پلیس حتی زودتر از ما تحقیق و پژوهش کرد و من واقعاً از دوستانمان در پلیس متعجب هستم.

مصطفی موسوی لاری مدیرکل هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران نیز در این زمینه می‌گوید: فرمانداری با مصوبه شورا درخصوص طرح «حیات شبانه» به دلیل مسائل امنیتی این طرح و اینکه همه ابعاد در آن دیده نشده است مخالفت کرده است و به همین خاطر در ماه رمضان هم طرح دیگری را با عنوانی متفاوت یعنی با عنوان «حیات مدنی مردم تهران تا پاسی از شب» به صورت آزمایشی اجرا شد.

جانشین فرمانده ناجا نیز در آخرین واکنش‌های به حیات یا زیست گفت: حیات شبانه را قبول نداریم، این فرهنگ حتی در اروپا هم نیست و زیر بار آن نخواهیم رفت.

اما محسن هاشمی رئیس شورای شهر امروز واکنش متفاوتی به حیات شبانه که زمستان سال گذشته و در صد و بیست و دومین جلسه شورای شهر، کلیاتش با عنوان «الزام شهرداری به برنامه‌ریزی و بسترسازی و احیای زیست شبانه» مصوب شده است ارائه کرد.

رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با طرح زیست شبانه یا نایت لایف به فارس گفت: مخالف حضور فرزندانم در زیست شبانه هستم. خودم نیز شب‌ها ساعت 10 می‌خوابم و 5 صبح بیدار می‌شوم بنابراین تمایلی به این طرح ندارم. در صورتی که فرزندان جداگانه برنامه‌هایی برای زیست شبانه داشته باشند نگران می‌شوم و به نظرم این مسأله در صورتی که در چارچوب خانواده باشد، مشکل‌زا نیست.

وی اضافه کرد: در صورتی که در یک خانواده نیز پدر به تنهایی در زیست شبانه باشد، قطعا نگرانی‌هایی برای زنان ایجاد می‌کند.

[related-post id="229210"]

[related-post id="226983"]
کد خبر 229688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =