کرمانشاه و کردستان میزبان رویداد گردشگری روستایی ۲۰۲۰

چمدان: ولی تیموری شامگاه پنجشنبه ۲۳ خرداد در همایش رسانه و گردشگری در هتل پارسیان کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس توافقات سازمان میراث فرهنگی با سازمان جهانی گردشگری مقرر شده به طور مشترک اجلاس جهانی طبیعت گردی روستایی در سال ۲۰۲۰ در ایران انجام شود.

او ادامه داد: در حال تدوین سند توسعه ای گردشگری روستایی با همکاری دفتر فنی سازمان جهانی گردشگری هستیم.

تیموری اظهار کرد: با تصمیم رئیس محترم سازمان میراث فرهنگی و پس از بررسی های مکرر از بین ۱۶ استان که درخواست میزبانی این اجلاس را داده بودند، کرمانشاه و کردستان به عنوان میزبانی این اجلاس انتخاب شدند.

معاون گردشگری اضافه کرد: نماینده سازمان جهانی گردشگری نیز باید از این دو استان بازدید و مسائل گردشگری روستایی را بررسی کنند.

تیموری اظهار کرد: تعداد ۴ اثر تاریخی جهانی در این استان ها وجود دارد و امیدواریم با ثبت جهانی اورامانات یک مسیر جدید طبیعی نیز در این منطقه داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: این منطقه از منظر هم مرز بودن با کشورهای همسایه و تنوع عظیم فرهنگ ها نیز از پتانسیل های خوبی برخوردار است.

او اظهار امیدواری کرد که اتفاقات بزرگی در این منطقه رخ خواهد داد و برای توسعه گردشگری غرب کشور از آژانس های بین المللی ژاپن نیز کمک گرفته شده‌است.

معاون گردشگری گفت: حضور مقامات محلی و نمایندگان مجلس، اصحاب رسانه که بازوی اصلی صنعت گردشگری محسوب می شوند و همکاران گردشگری چه در بخش دولتی چه بخش خصوصی باید توسعه گردشگری غرب کشور را به عنوان یک مطالبه عمومی دنبال کنند.

این مسئول در ادامه نقش و جایگاه رسانه در صنعت گردشگری را نیاز به تامل و تمرکز بیشتری دانست که با عمق بیشتر و برنامه بیشتر باید اینگونه برنامه ها را دنبال کرد.

او از نشست دقیق علمی و حرفه ای با موضوع گردشگری و حمایت های معاونت گردشگری خبر داد.

او تاکید کرد: باید حضور جدی در رسانه داشته باشیم که شناخت صحیحی از گردشگری داشته باشیم و قیاس های اشتباهی از گردشگری صورت نگیرد و رسانه باید وظیفه خود بداند که راهنمای خوبی برای انتخاب مقاصد گردشگری برای گردشگران باشد.

استان‌های غربی ظرفیت لازم را برای تبدیل شدن به مقصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی دارند

معاون گردشگری کشور همچنین در اختتامیه دومین نشست تخصصی توسعه گردشگری غرب ضمن تشکر و قدردانی از کلیه دست اندر کاران این نشست گفت: کار تیمی و گروهی  در حوزه گردشگری باید در غرب کشور حمایت شود و  مد نظر مدیران کل این استانها باشد.

ولی تیموری یکی از مشکلات حوزه گردشگری را نبود کار تیمی و گروهی توصیف کرد و افزود: بخشهای خصوصی باید با هم بودن، همسو و هماهنگ کار کردن برای نتیجه بهتر گرفتن را در اولویت قرار دهند.

تیموری وجود اسپانسر توانمند در غرب کشور را برای برگزاری همایشها، جشنواره ها و نمایشگاه مهم ارزیابی کرد و گفت: برای این منظور سعی خواهد شد اسپانسرهای توانمند از مرکز برای حمایت از برنامه های توسعه ای در زمینه گردشگری غرب کشور دعوت شوند.

معاون گردشگری کشور استانهای غربی را از تمامی ابعاد حائز اهمیت خواند و افزود: انواع گردشگری از جمله تاریخی، فرهنگی، طبیعت گردی، سلامت و.. می توان با برنامه ریزی در این منطقه توسعه داد.

تیموری خودباوری در زمینه وجود توانمندیهای گردشگری و رشد در این بخش را مهم خواند و گفت: باید یقیین داشته باشیم که استان ما و منطقه ما می تواند بعنوان مقصد گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

او رقابت در بخش خصوصی را لازمه پیشرفت دانست و اظهار کرد: رقابت استانهای غربی باید از نوع هم افزایی باشد و علاوه بر تلاش برای برتر بودن، خود را در قالب مجموعه بزرگ غرب کشور ببینند و از تجارب همدیگر در جهت توسعه بیشتر و بهتر استفاده کنند.
کد خبر 229522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =