چمدان: سردار ایوب سلیمانی در حاشیه یادواره ۵۷۴ شهید نظم و امنیت استان کرمان اظهار کرد: قبل از ماه مبارک رمضان در تهران طرحی به اجرا در آمد تا مردم مؤمن روزه‌دار که در طول روز کمتر فرصت بیرون آمدن از خانه را دارند و شب‌ها به هیأت‌های قرآنی می‌روند و به راز و نیاز می‌پردازند؛ زمینه خدمات مضاعف در سطح شهر را برای آنها مهیا کنیم.

وی به آماده‌باش صد درصدی پلیس پایتخت در این طرح اشاره و بیان کرد: در تمام شب‌های ماه رمضان، نیروهای پلیس در همه معابر حضور یافته و وظیفه تأمین نظم، امنیت و آرامش مردم را برعهده داشتند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه این هدف توجیه پذیر بود و در شب‌های ماه رمضان، شلوغی خیابان‌ها تا سحر تفاوت چندانی با معابر در طول روز نداشت؛ افزود: براساس برآورد ما، حضور مردم در مناسبت‌های رمضان امسال، صد درصد بیشتر از سال گذشته بود.

جانشین فرمانده ناجا به گلایه از شورای شهر تهران مبنی بر اینکه چرا طرح مزبور بعد از ماه رمضان ادامه داده نشد، اشاره و تصریح کرد: ماه رمضان، ماه ویژه‌ای است و مناجات شبانه مورد تاکید دین ما است، در روزهای غیر از آن برای چه موضوعی این طرح را ادامه دهیم؛ حیات شبانه را قبول نداریم، این فرهنگ حتی در اروپا هم نیست و زیر بار آن نخواهیم رفت.

وی اضافه کرد: ما در طول ماه رمضان می‌توانیم پاسخگوی نظم و امنیت باشیم اما در کل سال این ظرفیت برای برقراری نظم و امنیت وجود ندارد.

بر اساس گزارش ایسنا، سردار سلیمانی به وظایف سازمان‌ها و نهادها در حوزه‌های اجتماعی مسئولیت‌های مختلف دارند، اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، قرار نیست جای کسی کار کند و مانع انجام وظایف قانونی دیگران باشد بلکه فقط درباره نقش و جایگاه خود می‌توانیم حرف بزنیم که در خصوص این طرح، نیاز به شفاف سازی است.

[related-post id="226983"]

[related-post id="228600"]
کد خبر 229210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =