چمدان: بی‌بی‌سی نوشت: «جیمز کتچل» بریتانیایی ۳۷ ساله روز ۳۱ مارس سفرش را از همپشر در جنوب شرقی انگلستان آغاز کرد و در هفتادمین روز سفر خود در حال عبور از تنگه برینگ و رسیدن به شهر نوم در غرب آلاسکا است.

او قرار است از روی کانادا پرواز کند و با گذشتن از اقیانوس اطلس از گرینلند، ایسلند و جزایر فارو در میان دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی بگذرد و به بریتانیا بازگردد.

جایروکوپتری که «کتچل» با آن پرواز می‌کند مشابه مدلی است که در سال ۱۹۶۷ در پنجمین فیلم از مجموعه جیمزباند به نام «فقط دوبار زندگی می‌کنید» استفاده شده است.

او می‌گوید: تا اینجای سفر فوق العاده بوده است. وقتی حدود ۵۰۰ مایل از روی کوه‌های سیبری روسیه به پرواز می‌کردم، لحظات ترسناکی را تجربه کردم. هوای بسیار سرد و یخبندان هم مقاومت بدن من را در بوته آزمایش گذاشت. چند روز پیش من در سردترین نقطه کره زمین بودم اما حمایت و پشتیبانی همه فوق‌العاده است.

این ماجراجو و کاشف بریتانیایی در مسیر سفر خود در اروپا و روسیه در هر شهری که توقف می‌کند به یک مدرسه می‌رود و ضمن صحبت برای دانش‌آموزان و دادن انگیزه به آنها برای «دنبال کردن رویاهایشان»، برای دو موسسه خیریه کودکان پول جمع می‌کند.

سفر او در مجموع قرار است ۳۶ هزار و ۷۸۷ کیلومتر طول داشته باشد.

«کتچل» در سال ۲۰۰۷ در یک حادثه تصادف با موتور دو پایش شکست و مچ یک پایش از جا در رفت. اما این حادثه باعث نشد که او ماجراجویی را کنار بگذارد؛ از آن زمان تا کنون سه هزار مایل را یکسره بر فراز اقیانوس اطلس پیمود، به قله اورست صعود کرد و با دوچرخه دور دنیا را گشت.

[caption id="attachment_228922" align="aligncenter" width="660"]ماجراجویی که با یک جایروکوپتر - جهانگردی با جایروکوپتر جیمز کتچل می‌گوید که هنگام عبور از کوه‌های روسیه لحظات ترسناکی را تجربه کرده است [/caption]

[caption id="attachment_228923" align="aligncenter" width="624"] جیمز کتچل در حال عبور از روی لهستان [/caption]

[caption id="attachment_228924" align="aligncenter" width="624"]ماجراجویی که با یک جایروکوپتر - جهانگردی با جایروکوپتر کتچل به هر کشوری که می‌رسد از یک مدرسه بازدید می‌کند [/caption]

[caption id="attachment_228925" align="aligncenter" width="624"]ماجراجویی که با یک جایروکوپتر - جهانگردی با جایروکوپتر منظره تنگه برینگ در آلاسکا [/caption]
کد خبر 228912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =