فلامینگوهای دریاچه ارومیه بر تابلو فرش مسابقات جهانی لیگ ملت‌های والیبال

چمدان: آیسان موسویان با بیان این مطلب افزود: در طرح این تابلو فرش چهار المان «فلامینگو» به عنوان نماد دریاچه ارومیه، «سیب» و «انگور» به عنوان نماد کشاورزی آذربایجان غربی و نقل ارومیه نقش بسته است.

وی با اشاره به اندازه این تابلوفرش اظهار داشت: این اثر هنری در اندازه ۸۰ در ۱۰۰ سانتی متر، با رنج ۵۰ و در مدت ۲ هفته طراحی شده و در مدت زمان ۲ ماه بافته شده است.

موسویان اضافه کرد: همچنین در این تابلو فرش پرچم چهار کشور شرکت کننده در هفته سوم از لیگ ملت‌های والیبال، آرم فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی، نشان فدراسیون جهانی والیبال، لیگ ملت‌های والیبال و آرم باشگاه شهرداری ارومیه طراحی شده است.

فریدون نقی لو بافنده این تابلو فرش به ایرنا گفت: در این تابلو فرش ۳۷ رنگ مختلف به کار برده شده که از این مقدار ۹ رنگ ابریشمی و ۲۸ رنگ پشمی است.

وی اظهار داشت: این اثر هنری در پایان مسابقات والیبال توسط اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه به فدراسیون جهانی والیبال اهدا می‌شود.

فریدون نقی لو قبلاً ۲ تابلو فرش برای مسابقات فوتبال در جام ملت‌های آسیا و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بافته است.

[caption id="attachment_229043" align="aligncenter" width="800"]تابلو فرش لیگ ملت ها در طرح تابلو فرش لیگ ملت‌های والیبال چهار المان «فلامینگو» به عنوان نماد دریاچه ارومیه، «سیب» و «انگور» به عنوان نماد کشاورزی آذربایجان غربی و نقل ارومیه نقش بسته است[/caption]

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه همزمان با برگزاری لیگ جهانی والیبال در ارومیه، تورهای آثار تاریخی و فرهنگی استان برپا می‌شود گفت: مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران از جمله آثار تاریخی مورد اقبال بیشتر گردشگران خارجی است که در اولویت بازدید تیم‌های خارجی قرار دارد.

وی اظهار داشت: همچنین تمهیداتی اتخاذ شده تا در تیزرهای تبلیغاتی لیگ ملت‌های والیبال، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استان آذربایجان غربی به تصویر کشیده شود.

جباری با بیان اینکه این رویداد ورزشی حدود ۲ میلیارد نفر تماشاگر دارد افزود: این مسابقات، فرصتی مغتنم برای معرفی جاذبه‌های تاریخی فرهنگی آذربایجان غربی است.

هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ خرداد ماه با حضور تیم‌های ایران، لهستان، روسیه و کانادا در ارومیه برگزار می‌شود.
کد خبر 228839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =