چمدان: ساره بیات مدتی پیش از سوی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی به عنوان سفیر صنایع دستی ایران انتخاب شده بود. اقدامی قابل توجه که می‌توانست پای سلبریتی‌ها را بیشتر به حوزه تبلیغ صنایع دستی باز کند و از شهرت آنها در جهت معرفی صنایع دستی استفاده شود. پس از مدتی، این انتخاب با حواشی‌ زیادی روبرو شد.

ساره بیات در مراسمی که حضور داشت کمتر از لباس‌ها یا زیورآلات صنایع دستی استفاده می‌کرد و اقدام قابل توجهی نیز در حوزه صنایع دستی نداشت. اما موضوع زمانی جنجالی شد که عکس تبلیغاتی سفیر صنایع دستی با لباس پوست روباه منتشر شد.

عکس ساره بیات مربوط به حدود دو سال پیش است که پالتویی از جنس پوست روباه متعلق به یکی از مجموعه‌داران پوست طبیعی را بر تن کرده است. این مجموعه‌دار ایرانی دارای یک گالری در منطقه میرداماد تهران است که هر از چندگاهی مجموعه پوست‌های طبیعی‌اش را برای عکاسی در اختیار بازیگران قرار می‌دهد. این مجموعه از حدود ۷ تا حدود ۶۰ میلیون تومان قیمت دارد و ساره بیات هم یکی از همان بازیگرانی است که برای تبلیغات یا هر منظور دیگری این پالتو را پوشیده است.

[caption id="attachment_228686" align="aligncenter" width="389"]ساره بیات - سفیر صنایع دستی - پوست روباه بر تن ساره بیات - حذف ساره بیات از سفیر صنایع دستی - ساره بیات با پوست روباه انتشار عکس ساره بیات با پالتویی از جنس پوست روباه با اعتراض حامیان محیط زیست و هنرمندان صنایع دستی همراه شده بود[/caption]

انتشار این عکس در کنار اعتراض حامیان محیط زیست، اعتراض هنرمندان صنایع دستی را نیز به همراه داشت که چرا سفیر صنایع دستی تاکنون اقدامی برای معرفی پوشاک این حوزه انجام نداده اما یک لباس از جنس پوست طبیعی روباه بر تن کرده است.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور درباره وضعیت سفیر صنایع دستی ایران گفت: به هر دلیلی یکسری اتفاقاتی درباره این خانم {ساره بیات} افتاده است. او به من مراجعه کرد و حرف‌هایی داشت. به هر حال ایشان دیگر سفیر صنایع دستی نیستند.

معاون صنایع دستی درباره علت انتخاب این بازیگر گفت: این انتخاب زمانی رخ داد که من معاون نبودم. رشته تحصیلی این بازیگر فرش بود و هنرهای سنتی را خوب می‌شناخت. به جهت جایگاه هنری او به عنوان یک بازیگر زن، این انتخاب صورت گرفته بود.

محمودیان درباره انتخاب دوباره سفیر صنایع دستی گفت: در حال حاضر صحبت‌هایی با افرادی در حوزه موسیقی، سینما، تئاتر و حتی ورزش شده است. سعی می‌کنیم که نظرات مختلف را در این باره جمع‌بندی و سپس سفیر صنایع دستی را معرفی کنیم.
کد خبر 228674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =