جدیدترین واکنش‌ها به پوشش برخی گردشگران در سد لفور و پخش تصاویر آنها | دادستانی: عاملان ناهنجاری دستگیر شدند

چمدان: پوشش برخی گردشگرانی که همزمان با عید فطر به سد لفور سفر کرده بودند و پخش تصاویر آنها در فضای مجازی واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است. از دادستانی مازندران تا پلیس این استان همه بر برخورد با این موضوع تاکید کرده‌اند. علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی نیز بر پاسخگویی وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی تاکید کرده است.

[related-post id="228188"]

ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با بیان اینکه گردشگری هنجارشکن نیست و عرف، قوانین و باورهای محلی را نادیده نمی‌گیرد و متن آن نیز این هنجارشکنی‌ها را تأیید نمی‌کند در واکنش به اظهارات علی مطهری و دادستانی مازندران که خواستار پاسخگویی میراث فرهنگی شده بودند گفت: داشتن این انتظار از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای پاسخگویی در این حادثه مثل این می‌ماند که در جاده چالوس که اتفاقاً محور گردشگری است، تصادفی رخ دهد، اما از این سازمان انتظار داشته باشند که پاسخگوی تصادف رخ داده باشد. واضح است که هر دستگاهی مسئولیتی دارد و مطابق با آن باید انتظار داشت.

وی با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همواره به کدهای اخلاقی گردشگری پایبند بوده و از جامعه میزبان و مهمان نیز خواسته که متعهد باشند به ایسنا گفت: زمانی که آن اتفاق در سد لفور رخ داد، قطعاً مقامات قضائی بررسی کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که محل وقوع آن ناهنجاری در حوزه اختیار و نفوذ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نبوده و مسئولیت آن از اختیار عمل و نظارت این سازمان خارج بوده است.

تیموری تاکید کرد: از طرفی آن افراد هنجارشکن نیز در قالب آژانس مسافرتی به این سد سفر نکرده و یا راهنمای تور همراه آن‌ها نبوده که از این نظر مسئولیتی متوجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای برخورد با خاطیان، باشد.

دادستانی مازندران در جدیدترین اظهار نظر در این باره به دستگیری عاملان ناهنجاري‌هاي سد لفور اشاره کرده است و گفت: مازندران از مسافران استقبال مي‌کند اما ولنگاري‌ها را تحمل نخواهد کرد. ویدئوی اظهارات او را در زیر ببینید:

[video width="640" height="360" mp4="https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/06/دادستانی.mp4"][/video]

[related-post id="228165"]

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نیز در جدیدترین اظهارنظر درباره این اتفاق با بیان اینکه اظهار نظرهای غیر تخصصی درباره اتفاق سد لفور کمک کننده نیست خواستار بررسی تخصصی اتفاق رخ داده در سد لفور شهرستان سوادکوه شمالی شد و گفت: اظهار نظرهای غیرتخصصی به صنعت گردشگری استان آسیب می‌زند.

سیف الله فرزانه با اعلام اینکه موضوع از مسیر قانونی و تخصصی در حال پیگیری است، افزود: همه باید تابع تشخیص مقام محترم قضائی مبنی بر اشتباه بودن پخش تصاویر اتفاق سد لفور باشیم و تلاش کنیم با فراهم سازی زیرساخت‌ها دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی مخالف هرگونه ناهنجاری در صنعت رو به رشد گردشگری است، گفت: نباید از اتفاق و خطایی انفرادی، تمام چهره گردشگری مازندران را تحت تأثیر قرار داد.

فرزانه ادامه داد: هیچکس با تخلفات فرهنگی در حوزه گردشگری موافق نیست، ولی باید بدانیم که مازندران از جایگاه پاک و مثبتی در صنعت گردشگری کشور برخوردار است و نمی‌توان خطاهای انفرادی را پای گردشگری استان نوشت.

این مسئول در عین حال با تاکید بر اینکه موضوع پیش آمده در سد لفور خارج از حیطه وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است به ایرنا گفت: رسانه‌ها و نهادهای رسمی و غیر رسمی باید از اظهار نظر غیر کارشناسی در این باره خودداری کنند چرا که اقدامات نسنجیده می‌تواند آسیب جدی به آینده صنعت نوپای گردشگری استان وارد کند.

[related-post id="228175"]
کد خبر 228410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =