چمدان:  فخرالدین صابری درباره وضعیت کاخ مروارید معروف به کاخ شمس پهلوی گفت: مقاوم سازی پایه‌های کاخ را سال 97 انجام دادیم و سقف سازه‌ای مرکز کاخ نیز که فروریخته بود به جایگاه اصلی بازگشت. زیباسازی و مرمت محوطه نیز در حال اجراست و تفاهم نامه‌ای با شهرداری در این رابطه امضا کرده‌ایم. در حال حاضر مرمت کاخ جریان دارد و بیش از 2.5 میلیارد تومان برای این کاخ هزینه شده است.

او افزود: هر چه اعتبارات بیشتر ملی و استانی اختصاص داده شود، کار سرعت بیشتری خواهد داشت. کارهای اصلی در جریان است، اگر اعتبارات تکمیل شود، کار مرمت کاخ طی یک سال و نیم تمام می‌شود و در معرض بهره برداری عموم قرار خواهد گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز درباره وسعتی از مجموعه که در اختیار سازمان میراث فرهنگی است، گفت: آن مجموعه 170 هکتار وسعت دارد که 27 هکتار آن با حکم قضایی در اختیار میراث فرهنگی است و در حال پیگیری دریافت سند مالکیت برای این بخش هستیم.

صابری در پاسخ سوال چمدان مبنی بر احتمال ساخت و ساز در اراضی دیگر کاخ با بخشیدن بنای اصلی کاخ به سازمان میراث فرهنگی گفت: در حال حاضر برنامه‌ها برای ساخت و ساز متوقف است. ما به لحاظ حقوقی به دنبال گرفتن باقی اراضی کاخ هستیم اما هیچ معامله‌ای در این زمینه صورت نگرفته و حتی مدیران شهری نیز مخالف ساخت و ساز در این محدوده هستند.

او درباره وضعیت اشیای این کاخ گفت: بخشی از اشیای کاخ در اختیار ماست و نگهداری می‌شود. ممکن است برخی توسط مردم جا به جا شده باشد. در صورتی که از اشیای کاخ چیزی در اختیار بنیاد مستضعفان باشد، برای بازپس گیری آن اقدام می‌کنیم، در حال حاضر اما به این موضوع ورود نکرده‌ایم.

[related-post id="211787"]
کد خبر 227748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =