معایب جدید در هواپیمای ۷۳۷ مکس│ نقص در تیغه‌های اتصال بال به بدنه

بویینگ ۷۳۷ مکس، نسل چهارم از بویینگ ۷۳۷ که از می ۲۰۱۷ در خدمت شرکت‌های هواپیمایی قرار دارد به ‌فاصله یک‌سال و نیم از اولین پرواز تجاری‌اش دچار دو حادثه منجر به مرگ شد و همین مسئله شرکت هواپیماسازی آمریکایی بویینگ را با مخاطره‌ای جدی مواجه کرد.

چمدان - درپی به‌زمین نشاندن این هواپیما ازسوی شرکت‌های هواپیمایی جهان، اداره هوانوردی فدرال آمریکا تحقیقات گسترده‌ای را برای بررسی علل سقوط دو فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ مکس سری ۸ آغاز کرد و اکنون با اعلام نتایج این بررسی‌ها اعلام کرده است که در قسمت بال ۷۳۷ مکس و ۷۳۷ نسل بعدی معایبی وجود دارد.

اف‌ای‌ای با بررسی ۱۷۹ فروند بویینگ ۷۳۷ مکس و ۱۳۳ فروند بویینگ ۷۳۷ نسل بعد (Ng) دریافت که بعضی از بخش‌های این هواپیماها به روش نامناسبی ساخته شده‌اند و این بخش‌ها باید ظرف مدت ۱۰ روز با قطعات مناسب تعویض شوند.

در نقطه‌ اتصال بال‌ها به بدنه هواپیما تیغه‌هایی وجود دارد که در بلندشدن و فرودآمدن هواپیما تسهیل ایجاد می‌کند. عملکرد این تیغه‌ها به‌خصوص زمانی که مسیر پرواز، زاویه حمله یا تکاشیب دارد بسیار مهم است.

به‌گفته مقامات اف‌ای‌ای، فقط در ایالات‌متحده از مجموع ۳۰۰ هواپیمایی که بررسی شده‌اند نقص این تیغه‌ها در ۳۲ فروند Ng و ۳۳ فروند ۷۳۷ مکس مشاهده شده است.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت بویینگ، ساختن تیغه‌هایی را که روی ۷۳۷ مکس و Ng نصب کرده به تولیدکننده ثالث سفارش داده است.

بیشتر بخوانید: آخرالزمان بویینگ فرا رسیده است؟
این شرکت هنوز درباره نتیجه گزارش اداره هوانوردی فدرال اظهار نظری نکرده است و درحال حاضر و پس‌از دو حادثه مرگبار جاکارتا در اکتبر ۲۰۱۸ و آدیس‌آبابا در مارس ۲۰۱۹، مشغول به‌روزرسانی نرم‌افزار ۷۳۷ مکس است.

۷۳۷ مکس باید از سازمان‌های هوانوردی کشوری تمام کشورهایی که شرکت‌های هواپیمایی آنها از این هواپیما استفاده می‌کردند مجوز پرواز مجدد دریافت کند. این درحالی‌است که ایرلاین‌های بسیاری اعلام کرده‌اند که فعلا برنامه‌ای برای پرواز مکس ندارند. برای مثال، شرکت هواپیمایی امارات گفته است که تا قبل‌از سال ۲۰۲۰ این هواپیما را بلند نمی‌کند.

کد خبر 227704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =