چمدان: اداره هوانوردی فدرال آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در جریان وجود قطعات معیوب در برخی از این مدل هواپیما قرار گرفته‌ایم. این قطعات احتمالاً در نتیجه فرآیند نامناسب تولید در این هواپیماها قرار گرفته‌اند.

گزارش شده که شرکت بوئینگ مشکل در این نوع هواپیماها را در بخشی از بال‌های جلویی می‌داند که نقش مهمی در زمان بلند شدن هواپیما و فرود آمدن دارد.

در آمریکا در ۳۳ هواپیمای ۷۳۷ مکس این بخش‌هایی که گمان برده می‌شود معیوب بوده، کشف شده‌اند.

در ۳۲ هواپیمای مدل NG737 نیز این قطعات معیوب کشف شده است.

این جدیدترین چالش برای بزرگترین شرکت هوانوردی جهان از زمان سقوط دو هوایپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در چند ماه گذشته محسوب می‌شود.

[related-post id="213239"]

ایرنا نوشت: پیش از این گزارش شده بود که شرکت هواپیمایی بوئینگ به دلیل مشکلات ایجاد شده در مدل ۷۳۷ خود در ماه آوریل هیچ سفارشی را برای خرید هواپیما از این شرکت دریافت نکرده است. نه تنها از زمان سقوط هواپیمای مکس ۷۳۷ در ۱۳ مارس (اسفند ۹۷) سفارش خرید این هواپیما به صفر رسیده بلکه دیگر هواپیماهای این شرکت نیز از جمله بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر و یا ۷۷۷ نیز سفارش جدیدی را در ماه گذشته میلادی دریافت نکرده است.

در پی سقوط چندین هواپیمای مکس ۷۳۷، کشورهای متعددی استفاده از این نوع بوئینگ را در شرکت‌های هواپیمایی خود ممنوع و برخی کشورها نیز از عبور آن از آسمان خود خودداری کرد‌ه‌اند.

[related-post id="217273"]

[related-post id="213874"]
کد خبر 227700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =