چمدان: اعضای انجمن کوهنوردی کروات‌ها از ویتز به رهبری «نناد راییچ» که به دلیل شرایط بد آب و هوایی دماوند و سرمای زیر 35 درجه منفی در ارتفاع 4500 متری از صعود به دماوند بازماندند بقیه روزهای برنامه‌ریزی شده را در شهرهای مختلف ایران سپری کردند.

«نناد راییچ» درباره سفر به ایران گفت: ما برای صعود به قله دماوند به ایران سفر کردیم اما به دلیل اوضاع نامساعد جوی صعود فراهم نشد، من از تاریخ ایران و تمیزی شهرها متعجبم ؛ به ویژه اصفهان که در همه جای شهر مکان‌هایی برای کمک به افراد نابینا و کم بینا وحود دارد.

«زتس» نیز گفت: متاسفم که نتوانستم ایران را بیشتر بگردیم زیرا به نظرم ایران کشوری بسیار زیباست و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتیم. در برخورد اول مهمان‌نوازی ایرانی‌ها قابل توجه است. من امیدوارم که باز هم چنین چیزی را امتحان کنیم و از قسمت‌های دیگر ایران که این بار فرصت نشد، بازدید کنیم.

[related-post id="226599"]

[related-post id="225523"]

رهبر گروه کوهنوردی نیز با نمایش فیلم و عکس از خاطره خوش سفر در شهرهای مختلف ایران، میزبانی و مهربانی مردم، هویت تاریخی و تمدنی ایران و احترام به همزیستی اقوام و ادیان برای حضار سخن گفت.

میرو عضو دیگر این گروه با ابراز تعجب از فضای ایران گفت: من پیش از این سفر فکر می‌کردم با جامعه بسته مذهبی همانند کشورهای عربی روبرو خواهم شد. برای من فضای باز جامعه ایران، تمیزی فوق العاده شهرها و خونگرمی مردم شگفت‌آور بود. میراث فرهنگی ایران جایگاه اول را دارد. به آنهایی که تصمیم دارند به ایران بروند، پیشنهاد می‌کنم به شهرهای فرهنگی سر بزنند. شهر یزد بسیار خاص است، یک روز در بافت قدیم شهر گذراندیم و آن چیزی که دیدیم و شنیدیم فوق العاده بود.
کد خبر 227448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =