چمدان: دیزنی‌لند پارک موضوعی «جنگ‌های ستاره‌ای؛ لبه کهکشان» را در شهر آناهایم در ایالت کالیفرنیا افتتاح کرد. این جاذبه جدید شامل کپی دقیقی از فضاپیمای فالکُن هزاره (میلینیوم فالکُن) است. این فضاپیمای تخیلی پارک دیزنی که گنجایش 6 نفر را دارد تجربه‌ای تعاملی را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند.

این پارک موضوعی که 5.7 هکتار مساحت دارد روز 31 می 2019 باحضور بزرگ‌ترین نام‌های جنگ‌های ستاره‌ای شامل جرج لوکاس، هریسون فورد، مارک همیل و بیلی دی ویلیامز افتتاح شد.

علاوه‌ بر پارک آناهایم، پارک «جنگ‌های ستاره‌ای؛ لبه کهکشان» دیگری در استودیوهای هالیوودی دیزنی در اورلاندو در فلوریدا در فضایی به‌وسعت 5.7 هکتار ساخته شده است که 29 آگوست 2019 گشایش خواهد یافت. پروژه ساخت هر دو پارک از آوریل 2015 با همکاری «استودیو جرج لوکاس» آغاز شد.

این اولین‌بار نیست که کمپانی دیزنی با مشارکت کارگردان فیلم معروفی پارک موضوعی مرتبط با آن فیلم را می‌سازد. به‌ طوری‌ که اوایل سال ۲۰۱۱، کمپانی دیزنی با جیمز کامرون وارد مذاکره شد تا از جاذبه‌های فیلم آواتار در پارک‌های والت‌دیزنی استفاده کند.

ماحصل این مذاکره به ساختن فضایی با الهام از سیاره پاندورا در پارک «سرزمین حیوانات دیزنی» نزدیک اورلاندو در فلوریدا منجر شد. ژانویه ۲۰۱۴ دیزنی طرح توسعه «پاندورا؛ جهان آواتار» را با همکاری کامرون آغاز کرد و سرانجام در می ۲۰۱۷ (اردیبهشت ۱۳۹۶) درهای این سرزمین را به روی بازدیدکنندگان گشود و این‌گونه به منبع درآمد جدیدی علاوه‌بر دیزنی‌لندها دست یافت.

این فضای تخیلی که «پاندورا؛ جهان آواتار» نام دارد و در زمینی به‌وسعت ۴٫۸ هکتار راه‌اندازی شده، تجسمی ملموس از قمر سیاره خیالی پاندورا، کوهستان‌های شناور، حیات‌وحش بیگانه و گیاهان شب‌تاب است.

[related-post id="2636"]











































کد خبر 227060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =