چمدان: مهران بهرامی‌نژاد افزود: سینما بهمن شیراز ۷۹۰ مترمربع زیربنا با کاربری سینما دارد که در طرح تفصیلی شیراز نیز کاربری این محل فرهنگی تعیین شده است.

وی ادامه داد: اخیراً مالک سینما بهمن درخواست تغییر کاربری خود را به شهرداری منطقه دو شیراز داد که با مکاتباتی که ما با معاونت شهرسازی شهرداری شیراز انجام دادیم با این درخواست مخالفت شد و جواب کتبی که امکان تغییر کاربری سینما بهمن وجود ندارد نیز به مالک تحویل شد.

وی با بیان اینکه مالک این بنا مجدداً درخواست تخریب سینما بهمن را به شهرداری منطقه اعلام کتبی کرد، گفت: شهرداری به دلیل اینکه این محل کاربری فرهنگی دارد به راحتی اجازه تخریب نمی‌دهد و این درخواست نیز به مدیریت کنترل نظارت شهرداری شیراز ارجاع شد که این نهاد نیز در پی ارزیابی کارشناسان، شرایط سازه‌ای نامناسب و ناایمن را برای سینما بهمن محرز دانست اما مجوزی برای تخریب آن صادر نکرد.

شهردار منطقه دو شیراز اضافه کرد: مالک خصوصی سینما بهمن شیراز بدون صدور مجوز تخریب برای بار اول در بهمن ۹۷ اقدام به تخریب این سازه فرهنگی کرد که مأموران شهرداری از این امر مطلع و مانع انجام این آن شدند.

وی اظهار داشت: مالک این سینما برای بار دوم در تاریخ نهم خرداد جاری دوباره اقدام به تخریب این محل کرد که مأموران واحد تخلفات شهرداری منطقه دو در پی اطلاع شهروندان از آن مطلع شدند و با حضور در این محل از تخریب سینما جلوگیری کردند که صورتجلسه آن نیز تنظیم شده است.

[caption id="attachment_226835" align="aligncenter" width="1280"]آتش سوزی سینما بهمن شیراز - سینما بهمن - سینما بهمن شیراز - آتش سوزی سینمای قدیمی شیراز - آتش سوزی سینمای تاریخی شیراز - آتش در سینمای تاریخی شیراز - سینمای تاریخی شیراز نابود شد - سینمای خیابان کریم خان آتش گرفت آتش شامگاه پنجشنبه ۹ خرداد ۹۸ سینما بهمن شیراز را تا بامداد روز بعد سوزاند تا از این سینمای قدیمی خاکستر برجا بماند[/caption]

[related-post id="226805"]

بهرامی‌نژاد به ایرنا گفت: بعد از جلوگیری مأموران واحد تخلفات شهرداری در روز نهم خرداد ماه جاری از تخریب این سینما، درهای این محل از سوی مالک بسته شد و گویا پشت درهای بسته اقدام به انجام کارهایی نظیر جوشکاری و … کرد.

وی گفت: علت آتش سوزی سینما بهمن شیراز در حال بررسی از سوی کارشناسان آتش نشانی شیراز است که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

به گزارش چمدان، سینما بهمن که فعالیت خود را در دهه ۴۰ با نام سینما مترو آغاز کرد در سال ۱۳۵۱ مرمت شد. این سینما در انتهای مجتمع تجاری قدیمی به نام بهمن در خیابان کریم خان زند شیراز واقع شده است.
کد خبر 227017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =