چمدان: رضا حسینی در جلسه ساماندهی و توسعه گردشگری دریاچه ارومیه افزود: دریاچه ارومیه امسال بر اثر بارندگی‌های مناسب و اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه از وضعیت خوبی برخوردار شده و پیش‌بینی می‌شود گردشگران زیادی برای دیدن دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر کنند.

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه امروز فرصتی بی‌نظیر در زمینه افزایش درآمد برای جوامع محلی است، گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، زمینه استفاده بهینه از این ظرفیت خدادادی را فراهم کرد و در این راستا ایجاد امکانات و تأسیسات رفاهی در سواحل و اطراف دریاچه ارومیه و اصلاح و بهسازی مسیر میان گذر و مسیرهای دسترسی می‌تواند گردشگران زیادی را به استان و شهرستان ارومیه سوق دهد و درآمدزایی و ثروت منطقه‌ای برای استان داشته باشد.

حسینی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه تاکید کرد و گفت: از سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دریاچه ارومیه هستند، استقبال می‌شود.

در این جلسه حاضران بخشی از راهکارهای توسعه گردشگری دریاچه ارومیه را تبیین کردند و مقرر شد مکان‌یابی‌های لازم برای ایجاد سایت‌های گردشگری در دریاچه ارومیه توسط اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی انجام شود.

[related-post id="223913"]
کد خبر 226848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =