چمدان: پس از توقف پرواز شرکت آسمان در مسیر دوشنبه - مشهد و بروز مشکلات مالی برای شرکت تاجیک ایر تاجیکستان، دیگر پرواز مستقیم بین ایران و تاجیکستان انجام نمی‌شد و این موضوع مسافران را از نظر مالی و زمانی تحت فشار قرار داده بود.

اداره هواپیمایی کشوری تاجیکستان چندی پیش به شرکت «وارش ایرلاین» اجازه داد تا در مسیر مشهد- دوشنبه پرواز انجام دهد.

معاون اداره هواپیمایی کشوری تاجیکستان دو روز پیش برنامه پرواز این شرکت هواپیمایی ایران به حریم هوایی تاجیکستان را تأیید کرد. قرار است نخستین پرواز شرکت وارش روز ششم ماه ژوئن با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۵۰۰ که حامل ۱۲۰ مسافر است از تاجیکستان به ایران انجام شود.

فروش بلیت‌ها در خطوط مشهد- دوشنبه- مشهد از ۱۵ مه با دریافت تاییدیه از مقامات تاجیکستان آغاز شده است. به گفته نمایندگی این شرکت هواپیمایی، بیشتر این بلیت‌ها به فروش رفته است. بهای بلیت یک طرفه  ۲۳۶۰ سامانی (۱۰ میلیون و ۵۲۴ هزار ریال) و دو طرفه (رفت و بازگشت) ۳۷۵۰ سامانی (۱۶ میلیون و ۷۲۳ هزار ریال) است.

عبدالرضا محمدی مدیر شرکت الماس شرق که نمایندگی شرکت هواپیمایی وارش در تاجیکستان است به یک رسانه محلی گفت: به دلیل عدم وجود پرواز مستقیم به ایران، درخواست اجازه چنین پروازی را ارائه کردند و حالا طبق برنامه، این شرکت هفته‌ای یک پرواز به در این مسیر انجام خواهد داد.

به گفته عبدالرضا محمدی، پرواز در این خط هوایی روزهای پنج شنبه ساعت ۹:۱۵ دقیقه از فرودگاه مشهد آغاز خواهد شد و ساعت ۱۳:۰۰ نیز از فرودگاه دوشنبه به مشهد باز می‌گردد. در حال حاضر برنامه این پروازها هفته‌ای یک بار خواهد بود. اگر مشکل تاجیک ایر برطرف شود و پروازها به تهران مجدداً راه اندازی شود، امکان پروازهای بیشتر فراهم می‌شود.

وی افزود: پروازها از دوشنبه به مشهد، هزینه مسافرینی که مجبور بودند ابتدا به ترکیه یا دوبی رفته سپس به تهران پرواز کنند را کاهش داده است.

بر اساس گزارش ایرنا، شرکت هواپیمایی آسمان، سپتامبر پرواز هواپیماهایش را از شهر مشهد به پایتخت تاجیکستان قطع کرد و علت قطع پروازها مشکلات و مسائل اقتصادی عنوان شد.

[related-post id="208792"]

[related-post id="184806"]
کد خبر 226600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =