چمدان: یک راهنمای گردشگری درباره موضوع انعام یا پورسانت راهنمایان گردشگری خاطره‌ای از یک سفر خود را نوشته است. یادداشت این راهنمای گردشگری را بخوانید: امسال گروهی متشکل از چهار زوج که از پزشکان و مسئولین دانشگاهها و بیمارستان های بانکوک بودن، به ایران سفر کردند. پنج نفر از هشت نفر، بیش از سی سال پیش همکلاس دانشگاه بودند و همه جای دنیا را با هم میرفتند.  نصف شب رفتم فرودگاه و تحویلشون گرفتم و براشون توضیح دادم که روز اول را شخص دیگه ای همراهشون خواهد بود و من شب برای شام بهشون ملحق می شم. بگذریم که چند روز بعدش تو یزد به من گفتن چرا دلار تو سه روز چهارهزار تومن زیاد شده؟!! و چرا یک قطعه فرش اینجا چندین برابر ارزونتر از فلان جاست؟!! (تو خود حدیث مفصل بخوان)
خلاصه یه روز به من گفتن که خاویار و زعفران میخواهند. اونم به مقدار زیاد!


با خودم گفتم حتما میخواهند من را امتحان کنند و راستش از طرفی ترس داشتم که بگم میدانم یا نه! خلاصه دل رو به دریا زدم و از مشهد زعفران سفارش دادم هر بسته ۲۵ گرمی رو ۳۷۵۰۰۰ تومن و خاویار بلوگا رو هر بسته ۵۰ گرمی ۵۸۰ هزار تومن، که شرکت نماینده شیلات گفتن ۱۰درصدش برای خودمه. خلاصه سفارش دادیم و اومد و تحویل دادیم. اصفهان هم از خیابان پنج رمضان آجیل سفارش دادیم و تحویل دادیم! در چند روز مابقی تور هم خیلی نگران سوء تفاهمات احتمالی بودم.

خلاصه روز آخر شد و طبق معمول پاکتی با کلی تشکر به من دادند که تقریبا به ازای هر نفرشون ۱۰۰ دلار توش بود. و هر نفر تو مسیر فرودگاه نکاتی از سفر گفت و تشکر کرد.
- ازوعده های غذایی که با هم بودیم و اصرار داشتم سهم خودم رو بدم!
- از راننده‌ای که دفعه اولش بود و تلاش می کردم کسی نفهمه، با وجودی که خیلی ناراحتم کرده بود!
- از چیزهای مختلفی گفتند


اما موقع پیاده شدن، یکی از مسافران، یه پاکت جدا داد و گفت یه نامه برات نوشتم! قلبم ایستاد که نکنه سوء تفاهمی برای خریدها پیش آمده باشد!

تو پاکت یگ دست نوشته بود که:

 ممنون که بهترین کیفیت رو به بهترین قیمت برامون گرفتی. زعفرانی که برامون گرفتی گرمی یک دلار، فلان شهر دیدیم گرمی ۱۰ دلار!
و خاویاری که گرفتی ۴۰دلار،بازار تجریش دیدیم ۱۶۰دلار!


۵ تا اسکناس ۱۰۰دلاری جداگانه هم تو اون پاکت بود که جزء شیرین ترین انعام هایی بود که تا حالا تو عمرم گرفتم.

تو نیکی میکن و در دجله انداز
که ایزد در بیابانت دهد باز


[related-post id="226322"]

[related-post id="225374"]
کد خبر 226471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =